استرالیا می‌گوید به مأموریت نظامی خود در عراق ادامه می‌دهد

استرالیا می‌گوید به مأموریت نظامی خود در عراق ادامه می‌دهد
پنج‌شنبه 19 دی 1398 - 12:42

نخست‌وزیر استرالیا تأکید کرد که علیرغم تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، همچنان به ادامه مأموریت نظامی در عراق متعهد است و قصد خروج از این کشور غرب آسیا را ندارد.

العالم - آسیا

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که علی‌رغم تشدید تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا در پی اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفت تن از یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد و متعاقب آن حمله تلافی‌جویانه روز گذشته ایران در هدف گرفتن پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، «کانبرا» همچنان به مأموریت خود در عراق متعهد است و قصد خروج نظامیانش را از این کشور غرب آسیا ندارد.

بامداد روز گذشته (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، موریسون طی سخنرانی خود که از شبکه «اس بی اس» پخش می‌شد، درباره مأموریت نظامی استرالیا در عراق گفت: «هدف ما همچنان یک عراق متحد و با ثبات است و تلاش‌های خود را بر مقابله با داعش و شبکه‌های تحت حمایت این گروه متمرکز می‌کنیم».

وی در ادامه از ایران و آمریکا خواست تا با تنش‌زدایی، خویشتنداری در پیش بگیرند. پیش از این نیز در پی حملات تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، نخست‌وزیر استرالیا از رئیس نیروی دفاعی این کشور خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای محافظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک استرالیا به کار گیرد. طبق این گزارش، 300 نظامی استرالیایی تحت عنوان آموزش نظامیان عراقی در این کشور غرب آسیا حضور دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها