پایان اشغالگری آمریکا در عراق؛یا خروج یا اخراج

پایان اشغالگری آمریکا در عراق؛یا خروج یا اخراج
چهارشنبه 25 دی 1398 - 16:38

جنایات تروریستی نظامیان آمریکا در بغداد که منجر به شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، در نهایت با پاکسازی عراق و منطقه غرب آسیا از وجود اشغالگران آمریکایی که پیوسته از عاملان اصلی ایجاد فتنه، جنگ و نا امنی در این مناطق هستند، منجر خواهد شد.

العالم-درگوشی

آمریکا مرتکب جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس نمی شد اگر مزدورانش در عراق از جمله بعثی ها، داعشی، و گروهک موسوم به جوکر پیشتر در ادای وظایف محوله به خود را در این کشور به خوبی انجام می دادند، تلاش هایی که با هدف ایجاد فتنه، آشوب و ایجاد چند دستگی و تجریه این کشور صورت می گرفت اما در نهایت توسط حشدالشعبی، مرجعیت عراق وشهید سپهبد سلیمانی ناکام ماند.

آمریکا و دستگاه فاسد ترامپ تصور می کرد که با ترور برجسته ترین چهره های مقابله با داعش در عراقف می تواند شرایط را برای احیای داعش در این کشور فراهم کند، اما عراقی ها این توطئه آمریکا را نقش برآب کردند، درواقع حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در کاظمین، کربلا و نجف پیامی بزرگ را به جانیان تروریست آمریکایی ارسال کرد، این پیام با تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق پررنگ تر شد.

این پیام مردم عراقف ترامپ همسلک هایش را بسیار برآشفته کرد، و به دنبال آن ترامپ عرقا را به تحریم ها و محاصره های اقتصادی شدید تهدید کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در همین راستا نوشت: ترامپ کمک های نظامی آمریکا به عراق را قطع خواهد کرد و ترامپ تهدید کر دکه عراق در عوض خروج آمریکا از این کشور باید میلیاردها دلار به آمریکا پرداخت کند، جسارت آمریکا و مداخلات واشنگتن در امور داخلی عراق تابه آنجا پیش رفته است که معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه آمریکا تصریح کرد درصورت خرید سامانه اس-400 توسط بغداد، عراق از سوی آمریکا تحریم خواهد شد.

آمریکا نه تنها به تهدیدات اینچنینی اکتفا نکرد، بلکه در زمینه میدانی نیز مزدوران خود را به کار گرفت؛ داعش حملات جدیدی را اخیرا به منطقه الدجیل در استان صلاح الدین انجام داد و گروهک های جوکر و بعثی نیز با هراس افکنی در میان افکار عمومی عراقی ها، نسبت به عواقب خروج آمریکا از این کشور و تحریم های آمریکا، هشدار می دهند .

در واکنش به تهدیدات آمریکا و نقض مکرر حاکمیت عراق توسط واشنگتن و در پایخ به تهدیدات گروههای تروریستی داعش و بعثی و جوکر و همچنین در راستای انتقامجویی از خون شهیدان سلیمانی و المهندس، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق فراخوانی جهت حضور میلیونی در تظاهراتی مسالمت آمیز و وحدت بخش صادر کرده است.

به محض انتشار این فراخوان گروههای سیاسی عراقی از آن استقبال کردند، رئیس ائتلاف فتح، دبیر کل جنبش النجیا و دبیر کل جنبش گردانهای اهل الحق نیز از مردم خواستند که در این تظاهرات میلیونی مشارکت کنند.

در همین راستا آمریکا دو راه بیشتر پیش رو ندار: یا در واکنش به قانونی که توسط پارلمان عراق جهت الزام خروج آمریکا از این کشور تصویب شده و خواست مردم عراق پاسخ داده و خارج شود و یا اینکه باید منتظر راههای دیگری توسط عراقی ها برای اخراج آمریکا از این کشور باشد.

نجم الدين نجيب

پربیننده ترین خبرها