اظهارات تازه ترامپ درباره ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی

اظهارات تازه ترامپ درباره ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی
شنبه 28 دی 1398 - 10:30

رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه این کشور در ایالت فلوریدا اظهارات تازه‌ای درباره عملیات تروریستی این کشور در عراق و شهادت قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس مطرح کرده است.

العالم - ایران

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی خود درباره عملیات تروریستی این کشور در عراق و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این بار در یک نشست جمع آوری کمک مالی برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی و اتهام‌زنی و لفاظی علیه سردار سلیمانی پرداخته است.

به نوشته «سی‌ان‌ن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در تفرجگاه شخصی خود در «مار-ئه-لاگو» ایالت فلوریدا، جزئیات مفصلی از عملیات تروریستی بامداد 13 دی ماه این کشور در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد ارائه کرد؛ عملیاتی که در آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و جمعی دیگر از همرزمانشان شهید شدند.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، فایل صوتی سخنان دونالد ترامپ در این نشست به دست شبکه سی‌ان‌ان رسیده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از عملیات تروریستی و غیرقانونی این کشور در بغداد که با مخالفت‌های بین‌المللی مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل عراق مواجه شده است، ادعا کرد که قبل از صدور مجوزر دستور برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، او «حرف‌های بدی درباره کشور ما (آمریکا) می‌زد».

ترامپ در این نشست انتخاباتی خطاب به حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه گفت: «ما چقدر باید به این حرف‌های چرند گوش می‌دادیم؟ ما چقدر باید به این حرف‌ها گوش می‌دادیم؟»

طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این او و دیگر مقام‌های دولتش مدعی شده بودند، عملیات ترور سردار سلیمانی برای دفع یک «تهدید قریب الوقوع» بوده است، در نشست «مار-ئه-لاگو» توضیحی درباره این تهدید ادعایی نکرد و تنها مدعی شد که سردار سلیمانی یک «تروریستِ شناخته شده» بود.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنان خود گاف تازه‌ای هم داده و ابومهدی المهندس را «رئیس حزب‌الله» توصیف کرده است در حالی که او فرمانده و معاون سازمان الحشد الشعبی بوده است.

ترامپ در بخشی از سخنانش گفت: « (مقام‌های نظامی آمریکا به من گفتند) قربان! آنها (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) با هم هستند. قربان! آنها (فقط) دو دقیقه و 11 ثانیه وقت دارند. قربان! آنها 2 دقیقه و 11 ثانیه برای زنده بودن، زمان دارند. آنها در خودرو هستند، آنها در یک خودروی زرهی هستند اما یک هو بوم (صدای انفجار ناشی از حمله موشکی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و المهندس) شنیده شد».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تمجید از عملیات تروریستی و غیرقانونی به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس به تبعات بین‌المللی این حمله اذعان کرد و گفت که این عملیات، «دنیا را تکان داد».

دونالد ترامپ افزود: «فرض بر این بود که او (سردار سلیمانی)، شکست ناپذیر باشد».

اظهارات تازه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سردار سپهبد شهید سلیمانی بعد از آن مطرح شده که واشنگتن به رغم کتمان اولیه، اندک‌اندک در حال پذیرفتن تلفات انتقام موشکی ایران است.

بعد از آشکار شدن پنهان‌کاری وزارت دفاع آمریکا درباره تلفات انتقام موشکی ایران، جاناتان هافمن سخنگوی این وزارتخانه به بهانه‌ای جدید برای توجیه این پنهان‌کاری متوسل شده است.

هافمن مدعی شده وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه در جریان زخمی‌شدن ۱۱ نظامی این کشور در جریان حمله به عین‌الاسد قرار گرفته و چند ساعت بعد، این موضوع به اطلاع عموم رسیده است.

پیشتر رئیس‌جمهور، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های این کشور بارها مدعی شده بودند ضربه موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ تلفات یا زخمی نداشته است. گزارش‌های متعدد حاکی هستند حمله به عین‌الاسد ده‌ها کشته نیز بر جای گذاشته، اما پنتاگون فعلاً برنامه‌ای برای افشای آن ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها