سخنرانی رهبری به فارسی و عربی با ابعاد جهانی

سخنرانی رهبری به فارسی و عربی با ابعاد جهانی
شنبه 28 دی 1398 - 23:13

دانشگاهیان و پژوهشگران سیاسی تاکید کردند که خطبه نماز جمعه که توسط آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از هشت سال قرائت شد، از لحاظ روشن شدن افق های درگیری با آمریکا و ظهور تمدن اسلامی در منطقه بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

العالم ـ ایران

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که اهمیت نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب اسلامی برگرفته از آن است که این نخستین حضور ایشان پس از جنایت ترور شهید سلیمان و واکنش کوبنده ایران در هدف گرفتن پایگاه عین الاسد بوده است

تحلیلگران سیاسی تصریح کردند که این سخنرانی با حضور گسترده ملت ایران همراه بود و رهبری در سخنان خود به چشم انداز درگیری با آمریکا اشاره کرد. همچنین سخنرانی رهبری شامل 12 دقیقه به زبان عربی بود. تمام اینها بدان معناست که رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود با ملت ایران ونیز با ملتهای منطقه و جهان سخن گفت.

دانشگاهیان به بخش عربی سخنان رهبر انقلاب اسلامی و پرداختن به مفهوم ظهور تمدن اسلامی در منطقه اشاره کردند. آنها تاکید کردند که ایت الله خامنه ای بارها از سالها پیش به صورت نظری درباره تمدن اسلامی سخن گفته بود. اما ایشان در این سخنرانی بر این باور بودند که ایران نقطه محوری است که با دیگر ملتهای منطقه متحد می شود تا این منطقه رشد یابد و این تمدن فقط با اخراج امریکا و سلطه گری امریکا بر منطقه و آزادی فلسطین محقق می شود.

ويقول هولاء الباحثون السياسيون ان ضرب ايران لقاعدة عين الأسد الاميركية أثبتت ان ما كانت تقوله ايران في مناوراتها عن قدراتها لم یكن كلام هوليوودي، وانما هو قدرة علی تجسيد الفعل.

پژوهشگران سیاسی می گویند که هدف گیری پایگاه عین الاسد امریکا توسط ایران ثابت کرد که اظهارات ایران در تمام رزمایش های خود درباره توانمندی هایش یک سخنان هالیوودی نیست بلکه سخنانی واقعی است که به عمل درآمد.

تحلیلگران با اشاره به مسافتی که موشکهای ایران از کرمانشاه تا عین الاسد در عراق طی کردند، اظهار داشتند که این مسافت بالغ بر 800 کیلومتر است و این همان مسافت ایران و تل آویو است. و این ثابت می کند که ایران با دقت تمام برای هدف گیری پایگاه عین الاسد برنامه ریزی کرده بود تا آن کس که باید بداند، متوجه مقصود و منظور از این حمله را شود.

پربیننده ترین خبرها