عراقی ها در تدارک تظاهرات سراسری ضد اشغالگری/ دیوارنگاره شهیدان سلیمانی و المهندس در بغداد+ ویدیو

يکشنبه 29 دی 1398 - 19:16

میدان واثق در مرکز بغداد پایتخت عراق در حالی به یاد شهیدان مقاومت سرداران حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و عماد مغنیه به دیوارنگاره این شهیدان سرافراز مزین شده که مردم این کشور در حال تدارک برای تظاهرات سراسری ضد اشغالگری هستند.

العالم ـ عراق

میدان واثق بغداد این روزها درحال آمادگی برای تظاهرات سراسری ضد اشغالگری آمریکا است که به دعوت مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق برگزار خواهد شد.

جریان صدر طی فراخوانی از شهروندان عراقی درخواست کرده در تظاهرات میلیونی جمعه این هفته علیه حضور اشغالگران آمریکایی به همراه خانواده خود شرکت کنند.

در این دیوارنگاره تصاویر بزرگی از سرداران شهید سلیمانی و المهندس و عماد مغنیه با نمادهای در هم شکسته شده صهیونیست ها و تروریست های داعش جلوه می کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.

همچنین تصویر مجاهد شهید عماد مغنیه در بخش دیگری از این دیوارنگاره در بغداد درج شده است.

در حاشیه این دیواره نگاره نیز شعار این روزهای مردم عراق «امریکا الشیطان الاکبر» دیده می شود.

مردم عراق در تدارک برگزاری تظاهرات ضد امریکایی دراین کشور هستند.

تحلیلگران سیاسی عراق آغاز دور جدیدی از ناآرامی ها در عراق را در دو روز اخیر با دخالت امریکا و برای خنثی کردن قانون اخراج نیروهای امریکایی از عراق و برگزاری تظاهرات مزبور می دانند.

پربیننده ترین خبرها