اخطار تخلیه 10 خانه فلسطینی در قدس به دلیل حفاری‌های صهیونیستی

اخطار تخلیه 10 خانه فلسطینی در قدس به دلیل حفاری‌های صهیونیستی
دوشنبه 30 دی 1398 - 15:21

در نتیجه حفاری‌های گسترده رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، 10 منزل متعلق به فلسطینی‌ها دچار شکاف‌های متعدد شده و اخطار تخلیه گرفته‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

ادامه حفاری‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی بویژه محله‌ای نزدیک به مسجدالاقصی منجر به ایجاد شکاف‌های گسترده در منازل فلسطینی‌ها شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، در همین زمینه رژیم صهیونیستی به ساکنان ۱۰ منزل فلسطینی در محله «باب السلسله» قدس اشغالی اخطار تخلیه داده است.

«عدنان غیث» استاندار قدس اشغالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ریزش‌ها و شکاف‌ها در ساختمان‌های باب السلسله نتیجه حفاری‌ها و تخریب‌های شهرک‌سازی‌های صهیونیستی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در چهاردهم ماه جاری میلادی (ژانویه) خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در زمینه حفاری‌های مذکور شده بود.

سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی فلسطینی اعلام کرده‌اند، رژیم صهیونیستی به بهانه مجوز جلوی ساخت و ساز فلسطینی‌ها در قدس را می‌گیرد و بسیاری منازل را به بهانه همین مجوز تخریب می‌کند.

چندی پیش ، مرکز داده‌ها درباره حقوق بشر در سرزمین‌های‌اشغالی اعلام کرد سال جاری میلادی ۱۴۰ منزل در قدس اشغالی تخریب شده که در طول پانزده سال اخیر بی‌سابقه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها