سردار جلالی: با برگزاری رزمایش سایبری در پی کشف تهدیدات هستیم

سردار جلالی: با برگزاری رزمایش سایبری در پی کشف تهدیدات هستیم
دوشنبه 30 دی 1398 - 15:54

رییس پدافند غیرعامل کشور، مصون‌ و مقاوم‌سازی سایبری دستگاه‌ها، آمادگی‌ دفاعی درحوزه پدافند شیمیایی و هسته‌ای و حفاظت از مردم در برابر حوادث و تهدیدها را از برنامه‌های دفاعی این سازمان برشمرد و اضافه کرد: تلاش کردیم بیش از ۱۳۰ رزمایش تخصصی سایبری در دستگاه‌ها داشته باشیم و اشکالات و ضعف‌های موجود برابر تهدیدهای سایبری را کشف و برطرف کنیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار غلامرضا جلالی روز دوشنبه با اشاره به اقدامات این سازمان مصون‌سازی و مقاوم‌سازی سایبری دستگاه‌هایی چون برق، گاز و حوزه‌های انرژی که از زیرساخت‌های سایبری استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی تلاش کردیم که بیش از ۱۳۰ رزمایش تخصصی سایبری در دستگاه‌ها داشته باشیم و اشکالات و ضعف‌های موجود برابر تهدید سایبری را کشف و برطرف کنیم.

رییس پدافند غیرعامل به رفع اشکالات در دوره دوم رزمایش‌ها اشاره کرد و گفت: بخشی از اشکالات نیز مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر وزارتخانه‌ها است که به آن نهادها منتقل و در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه این اتفاق ادامه دارد و هنوز به اتمام نرسیده است، یادآور شد: با کاهش یا افزایش تهدیدات، مراقبت و دقت‌مان در این حوزه را بیشتر می‌کنیم.

جلالی در ادامه به بخش دیگری از برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل پرداخت و تصریح کرد: موضوع دوم در ارتباط با زیرساخت‌های حوزه انرژی بود که باید آمادگی‌های دفاعی در حوزه پدافند شیمیایی و هسته‌ای را داشته باشیم چرا که ممکن است کارخانه‌ها و زیرساخت‌های ما مورد تهاجم قرار گرفته و آلودگی‌هایی داشته باشد.

رییس پدافند غیرعامل افزود: در زمینه آمادگی‌های دفاعی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در دستگاه‌های اجرایی حوزه نفت و انرژی انجام گرفت و ساز و کارهای مقاوم‌سازی و آمادگی برای پاسخ و چندین مورد هم مانور، رزمایش و تمرین انجام گرفت و خوشبختانه اشکالاتی که کشف شده بود کاملا برطرف شد و تلاش داریم که به آمادگی نسبتاً خوبی برسیم.

به گزارش ایرنا، وی به بخش دیگری از برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد و افزود: این بخش نیز مربوط به حوزه‌های مردمی است و اینکه چگونه از مردم در برابر حوادث و تهدیدها، حفاظت، صیانت و مراقبت کنیم. دستورالعمل و نظام عملیاتی در این باره تهیه شده است که در کمیته دائمی پدافند غیرعامل در دست تصویب است که به محض تصویب، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

جلالی تاکید کرد: در تمامی استان‌ها، شهرها و بخش‌ها، ساختار و سازماندهی چگونگی حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث و تهدیدات را به صورت کامل‌تر و جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها