اعتراض‌ها در لبنان/شورای امنیت لبنان خواستار جلوگیری از تخریب اموال عمومی بدست نفوذی ها شد

اعتراض‌ها در لبنان/شورای امنیت لبنان خواستار جلوگیری از تخریب اموال عمومی بدست نفوذی ها شد
دوشنبه 30 دی 1398 - 17:11

شورای امنیت لبنان امروز (دوشنبه) بر تامین امنیت و تضمین سلامت تظاهرکنندگان و معترضان به وضع موجود در همه مناطق و شهرهای این کشور، تاکید کرد.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، شورای یاد شده در جلسه خود که به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری در کاخ بعبدا در شرق بیروت برگزار شد، از همه نیروهای نظامی و انتظامی لبنان خواست تا حافظ امنیت تظاهرکنندگان و نیز اموال و دارایی های عمومی و خصوصی باشند و از تخریب آن ها به وسیله ی عده ای افراد و عناصر نفوذی جلوگیری کنند.

در روزهای اخیر اوضاع در لبنان به دنبال آرامش نسبی باردیگر ناآرام شد و برخی تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن اموال عمومی و حمله به برخی مراکز و موسسات عمومی کردند.

بر پایه این گزارش، فرماندهان حاضر در جلسه شورای امنیت لبنان گزارش کردند که عده ای خرابکار در میان معترضان و تظاهرکنندگان نفوذ کرده اند که دست به اعمال تخریبی علیه مراکز دولتی می زنند و به نیروهای نظامی و انتظامی حمله می کنند.

در این جلسه، رییس جمهوری لبنان خواستار هماهنگی بیشتر میان نظامیان و نیز میان آنان با دادگستری و قوه قضاییه لبنان شد.

در جلسه شورای امنیت لبنان، الیاس بوصعب وزیر دفاع، ریا الحسن وزیر کشور، ژوزف عون فرمانده ارتش و عماد عثمان مدیرکل نیروهای امنیت داخلی گزارشی از رخدادهای ۹۶ روزی که از جنبش اعتراضی می گذرد به میشل عون ارایه کردند.

به گزارش ایرنا، هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن درقالب جنبش اعتراضی از ۲۵ مهر ماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، کاهش مالیات ها، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، کمبود بنزین، برق و گاز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

پربیننده ترین خبرها