توافق مکرون و ترامپ درباره مالیات بر شرکت‌های دیجیتال

توافق مکرون و ترامپ درباره مالیات بر شرکت‌های دیجیتال
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 07:45

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از گفت‌وگوی «عالی» با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ درباره اعمال مالیات بر شرکت‌های دیجیتال خبر داده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک دیپلمات فرانسه نیز می‌گوید، توافق شده است اقدامی در خصوص مالیات یا تعرفه‌های شرکت‌های دیجیتال تا پایان سال جاری انجام نشود.

امانوئل مکرون در توییتی در حساب کاربری خود نوشته است: گفت‌وگوی عالی درباره مالیات بر (محصولات) دیجیتال با دونالد ترامپ داشتم. ما درباره یک توافق خوب برای جلوگیری از تشدید تعرفه با یکدیگر کار خواهیم کرد.
دونالد ترامپ هم این توییت امانوئل مکرون را باز توییت کرده و نوشته است: بسیار عالی.

یک منبع دیپلماتیک فرانسه هم گفته است که امانوئل مکرون و دونالد ترامپ توافق کردند تا جنگ احتمالی بر سر تعرفه ها را تا پایان سال ۲۰۲۰ به تعویق بیندازند و مذاکرات در این زمینه را در جریان نشست سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ادامه دهند.

این منبع دیپلماتیک تاکید کرد: آنها توافق کردند تا پایان سال به مذاکرات فرصت دهند و تا آن زمان موضوع تشدید تعرفه مطرح نیست.

سنای فرانسه تابستان سال گذشته لایحه سه درصد مالیات بر درآمد حاصله شرکت‌های دیجیتال در فرانسه را به تصویب رساند که شامل همه شرکت‌هایی می‌شود که درآمدشان در این کشور بالغ بر ۲۵ میلیون یورو و در کل جهان بالغ بر ۷۵۰ میلیون یورو باشد.

این مصوبه عطف به ماسبق می‌شد و درآمد این شرکت‌ها از آغاز سال گذشته میلادی را دربرمی‌گرفت. چنین مصوبه ای شامل شرکت های بزرگ آمریکایی گوگل، فیسبوک و آمازون می‌شد.
این مصوبه واکنش دونالد ترامپ را در پی داشت که در ۴ مرداد، فرانسه را به مقابله به مثل تهدید کرد.

دونالد ترامپ در توییتی در آن زمان نوشته بود اگر کسی باید از این شرکت‌ها مالیات بگیرد، کشور خودشان یعنی آمریکا است. ما به زودی پاسخ کاملا درخوری به اقدام احمقانه مکرون خواهیم داد.
دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نظیر اتریش، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا نیز اعلام کرده‌ بودند که قصد دارند بر شرکت‌های دیجیتال مالیات وضع کنند.

آنها تعیین مالیات را از این نظر ضروری دانسته بودند که شرکت‌های بزرگ و چندملیتی اینترنتی نظیر فیسبوک و آمازون سود خود را در کشورهایی مانند ایرلند که نرخ مالیات پایین است، تضمین کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها