با وجود مخالفت عراقی ها؛ برهم صالح با ترامپ دیدار کرد

با وجود مخالفت عراقی ها؛ برهم صالح با ترامپ دیدار کرد
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 20:25

رسانه های عراقی از دیدار رئیس جمهوری عراق با دونالد ترامپ در حاشیه مجمع اقتصادی جهان در داووس سوئیس خبر دادند.

العالم - عراق

رسانه های عراقی در خبری فوری اعلام کردند برهم صالح رئیس جمهوری عراق با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست داووس دیدار کرده است.

ترامپ در این دیدار مدعی شد که دولت آمریکا به همکاری نظامی با عراق ادامه می دهد و خواهان تقویت روابط مشترک و گسترش میزان همکاری میان دو کشور در جهت خدمت به منافع دو طرف شد.

از سوی دیگر، برهم صالح نیز با اشاره به حمایت خود از ماندن نیروهای آمریکایی در عراق گفت: ما با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش همکاری داریم و این ماموریت باید تکمیل شود.

صالح بر لزوم افزایش تلاش های بین المللی به منظور تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد و گفت تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان، تنها راه تضمین برقراری صلح فراگیر در منطقه است.

رئیس جمهوری عراق گفت : بغداد خواهان برقراری روابط متعادل با همه دوستان و هم پیمانان در جهت تحکیم حاکمیت و احترام به تصمیم گیری مستقل خود و تامین منافع ملت عراق و ادامه پیشرفت اقتصادی و ادامه روند بازسازی است و اجازه نخواهد داد که این کشور به عرصه ای برای درگیری و تسویه حساب طرف های دیگر تبدیل شود.

این اتفاق در حالی صورت پذیرفت که علیرغم هشدار های مسئولان احزاب و گروه ها و بسیاری از سیاسیون برهم صالح این دیدار را صورت داد و جالب آنکه ترامپ در چنین شرایطی بارزانی رئیس اقلیم کردستان را نیز به حضور پذیرفت در نگاه افکار عمومی عراقی اقدام اخیر ترامپ در حقیقت گونه ای مداخله سیاسی در امور داخلی عراق محسوب می شود و همه اینها در حالی اتقاق می افتد که روز جمعه پیش رو بناست تظاهراتی میلیونی با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق صورت پذیرد

پربیننده ترین خبرها