هشدار دولت نجات ملی یمن به سازمان ملل درباره تضعیف ابتکار سازمان ملل

هشدار دولت نجات ملی یمن به سازمان ملل درباره تضعیف ابتکار سازمان ملل
پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 - 22:34

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، در مورد تشدید درگیری‌ها در شرق صنعا از سوی ائتلاف سعودی هشدار داد.

العالم - یمن

«مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور با وی، درباره تشدید درگیری‌ها در جبهه شرق صنعاء و استان‌های نهم و مأرب هشدار داد.

او به مارتین گریفیتس گفت: «تشدید درگیری‌ها در جبهه مأرب و نهم که با پوشش هوایی جنگنده‌های سعودی همراه بوده، اگر ادامه پیدا کند، منجر به پایان ابتکار عملی خواهد بود که شخص او آن را ارائه کرده است».

اشاره مشاط به تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن است که طی نزدیک به یک سال به ویژه بعد از حمله موشکی تلافی‌جویانه ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفتی سعودی صورت می‌گیرد.

به نوشته المسیره، در دیدار گریفیتس با مشاط، رئیس پارلمان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و رئیس شورای وزیران دولت نیز حضور داشتند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن و مقام سازمان ملل طی این دیدار همچنین در مورد علت تأخیر بسیاری از گام‌هایی سازمان ملل وعده آن را داده بود مانند بازگشایی فرودگاه صنعاء گفت‌وگو و رایزنی کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها