پیام مقاومت از زبان مقتدی صدر در تظاهرات چند میلیونی عراق

پیام مقاومت از زبان مقتدی صدر در تظاهرات چند میلیونی عراق
جمعه 4 بهمن 1398 - 14:18

خبر :

در حالی که امروز جمعیت معترض به حضور آمریکا در عراق حداقل دو میلیون نفر تخمین زده می‌شود رسانه‌های ضد مقاومت کوشیدند تا با تحریف و سانسور این حرکت عظیم به "کوچک نمایی" آن بپردازند.

تحلیل:

- تظاهرات کم سابقه امروز مردم عراق در واقع صبغه نگاه اغلب مردم عراق به حضور آمریکاییان درکشورشان را روایت کرد.

- تظاهرات امروز عراق تاکیدی بود بر مصوبه اخیر پرلمان عراق مبنی بر ضرورت اخراج آمریکاییان از عراق به عنوان عامل بی ثباتی و فساد دراین کشور.

- در مقابل این تظاهرات رسانه های وابسته به آمریکا و برخی دول وابسته به ترامپ در منطقه یا این تظاهرات را پوشش ندادند یا آن را با سانسور حضور، مشمول کوچک نمایی قرار دادند و یا کوشیدند تا با ادعای وجود تظاهراتی مشابه در میدان‌های تحریر و خلانی در واقع "دوگانه ای" از نگاه عراقی‌ها به وجود آمریکا در عراق را حقنه کنند. جالب آنکه برای این ادعا هیچ مستندی ارائه نکردند.

- رسانه های مذکور همچنین کوشیدند تا با معرفی برگزاری راهپیمایی در سایه رعب و وحشت مردمی، از سویی پیش از برگزاری از حجم مشارکت کنندگان در تظاهرات بکاهند و از دیگر سو و پس از برگزاری آن را مقوله ای غیر از نگاه واقعی مردم به لزوم اخراج آمریکاییان از عراق معرفی کنند.

- این رسانه ها همچنین کوشیدند تا با نادیده گرفتن دعوت های متعدد گروه‌ها و احزاب عراقی به مشارکت در تظاهرات آن را فقط در دعوت مقتدی صدر خلاصه کنند. با این رویکرد رسانه های مذکور کوشیدند تا میان گروه‌های عراقی اختلاف ایجاد کنند.

- همچنین این رسانه ها با تاکید بر بیانیه مقتدی صدر در این اجتماع چند میلیونی و تمرکز بر بخشهایی از آن کوشیدند تا هدف مذکور معطوف به جدایی و اختلاف میان گروه‌های عراقی را القا کنند.

- تاکید بر ایجاد فضایی دو قطبی میان صدر و سایرین مبتنی بر نگاه‌های متنوع عراقی‌ها به دیدار برهم صالح و ترامپ دیگر دستاویز امروز رسانه های ضد مقاوت برای منحرف کردن تظاهرات از پیام اصلیش بود.

- محور اصلی کلام مقتدی صدر در این اجتماع بزرگ مبنی براینکه: اگر آمریکا از عراق خارج نشود دولت اشغالگر محسوب می‌شود. در واقع کلام کلیه گروه‌های مقاومت بود که از زبان ایشان جاری شد و بنظر می‌رسد از امروز حجت بر آمریکاییان بایستی تمام شده تلقی شود.

پربیننده ترین خبرها