روسیه: تلاش تروئیکای اروپا برای آغاز مکانیسم حل اختلافات بر مشکلات برجام می‌افزاید

روسیه: تلاش تروئیکای اروپا برای آغاز مکانیسم حل اختلافات بر مشکلات برجام می‌افزاید
شنبه 5 بهمن 1398 - 12:59

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم سه کشور اروپایی برای آغاز بکارگیری مکانیسم حل اختلافت در چارچوب برجام مشکلات بیشتر بوجود می آورد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه و بدون ذکر نام نوشت: مکانیسم حل اختلافات در چارچوب برجام (مکانیسم ماشه) فقط پس از نشست کمیسیون مشترک برجام می‌تواند آغاز شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در ماه فوریه (در ماه آینده میلادی) برگزار خواهد شد.

مقام وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که جوزف بورل نتایج تماس های کاری و رایزنی های غیررسمی با کشورهای عضو برجام پس از اعلام تصمیم سه کشور اروپایی برای آغاز بکار مکانیسم حل اختلافات در چارچوب برجام را که در بند ۳۶ برجام پیش بینی شده است، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه ۱۰ روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی را فعال کردند.

مقام وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام به جلوگیری از تشدید تنش ها پیرامون این توافق کمک کند.

وی افزود: این تصمیم سه کشور اروپایی برای آغاز بکار مکانیسم حل اختلافات مشکلات جدی بوجود آورده است و این گام آنها مسائل و چالش های بیشتر در روند اجرای برجام بوجود آورده است.

مقام روس گفت: علاوه بر آن، این مکانیسم بدون طی مراحل درنظر گرفته شده برای آن و تصمیم کمیسیون مشترک برجام نمی تواند آغاز بکار کند.

وی افزود: بدون روشن شدن وضعیت در این مورد نمی‌توان مکانیسم را فعال کرد. در این رابطه انتشار اخباری در این مورد در خصوص یک دوره ۱۵ روزه که به نقل از منابع رسمی ناشناس اعلام شده مبنی بر اینکه پس از آن درباره مکانیسم حل اختلافات تصمیم گیری خواهد شد، نگران کننده است.

پربیننده ترین خبرها