مستند 'پیوند زندگی' در شبکه العالم تولید شد

مستند 'پیوند زندگی' در شبکه العالم تولید شد
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 14:51

جدیدترین مستند شبکه العالم با عنوان پیوند زندگی، به معرفی بیمارستان بوعلی شیراز، مرکز پزشکی پیشتاز در پیوند اعضا در خاورمیانه می‌پردازد.

العالم - ایران

عوامل تهیه و تولید مستند پیوند زندگی تحقیقات عمیقی در خصوص فعالیت بیمارستان بوعلی شیراز به عنوان مهم ترین قطب پیوند اعضا در خاورمیانه انجام داده و اطلاعات جامعی به مخاطبان عرب زبان در خصوص فعالیت این مرکز، ارائه کرده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیما، در این مستند که با اشاره به شاعران فاخر ایرانی، حافظ و سعدی آغاز شده است، بیان میشود که بیمارستان بوعلی شیراز با بخش های فوق تخصصی پیوند اعضا که شامل کلیه، کبد، قلب و لوزوالمعده است، با هدف هزینه کم و کیفیت بالا در پیوند کبد در خاورمیانه، رتبه اول و در جهان نیز رتبه چهارم را داراست و در سال های اخیر نیز موفق شده سالانه ۶۰۰ عمل انجام دهد که شامل پیوند کبد، پانکراس و روده بوده است.

همچنین به این آمار جهانی توجه داده می شود که در اروپا و آمریکا در سال ۹۷ مجموعاً ۵۰۰ عمل پیوند کبد گزارش شده در حالی که در شیراز با وجود یک مرکز، سالانه بیش از ۵۰۰ عمل پیوند کبد انجام شده است و هرساله بیماران بسیاری از کشورهای مختلف به دلیل کیفیت بالای خدمات پزشکی و هزینه های پایین به این مرکز مراجعه می کنند و درمان می شوند.

در ادامه گفت و گویی با دکتر ملک حسینی پزشک ایرانی معروف به پدر کبد خاورمیانه که این بیمارستان بزرگ خیریه با طرح و تلاش وی شکل گرفته است، در خصوص فعالیت های انجام شده در این مرکز انجام شده که پخش خواهد شد.

تصاویری از اتاق عمل حین انجام عمل های پیوند و تصاویری از ساختمان بیمارستان نیز پخش می شود که پلان های هوایی آن با کوادکوپتر به ثبت رسیده است.

مستند «پیوند زندگی» به تهیه کنندگی و کارگردانی و تدوین حسین پروانه، تصویربرداری مهدی عاشوری، صدابرداری مهدی محمدی و تیتراژ سعید پروانه و گرافیک فرزانه عبادزاده و ترجمه ملاک انصاری، ۶ بهمن ساعت ۲۱ به مدت ۲۶ دقیقه به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها