هر روز دختر شهید العالم غبار از تصویر سردار بر می دارد

هر روز دختر شهید العالم غبار از تصویر سردار بر می دارد
جمعه 4 بهمن 1398 - 12:16

تصویر سردار شهید مقاومت امروز در گوشه گوشه شهر به چشم می خورد، در شبکه العالم هم از همان ساعت ابتدایی اعلام خبر شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس تصویر سردار در گوشه گوشه تحریریه قرار گرفت.

العالم - کشکول

ساعت 1:20 دقیقه بامداد 13 دی ماه؛ العالمی ها خبر انفجار هولناکی را در نزدیکی فرودگاه بغداد مخابره کردند و دقایقی بعد از آن گزارش‌های میدانی از حضور شخصیت های بزرگ در میان شهدا پیش از اعلام خبر رسمی به گوش رسید؛ نام سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در منابع محلی آمده بود دبیران و خبرنگاران العالم که در بطن ماجرا بودند دست به دعا شدند که شایعه ها کذب باشد اما نبود؛ تنها ساعتی پس از انتشار خبر اولیه، بیانیه سپاه منتشر شد و فریاد بغض آلود تحریریه العالم را پر کرد.

تنوع ملیت ها در العالم بسیار است، به جز همکاران ایرانی، دبیران و خبرنگارانی از عراق، سوریه، لبنان، یمن، سودان و ... در شبکه حضور دارند، در یوم الله شهادت سردار، ملیت اهمیت نداشت ... همه عزادار بودند، از بغض در صحبت های مجری سوری در حین پخش زنده تا گریه خبرنگار عراقی العالم که نمی توانستند باور کنند که سردار رشید اسلام را اینگونه ناجوانمردانه به شهادت رساندند تا مغربیها، الجزایری‌ها، سودانی‌ها و... غضبناک و البته ماتمزده می گفتند قاتلان سردار مرد میدان نبرد نبودند و نمی توانستتد با سرداری که قائله تروریست های داعشی و بعثی را از بین برده است در میدان نبرد روبرو شوند؛ روز عجیبی بود.

حالا با گذشت چند هفته همچنان تصویر سردار در گوشه ای از تحریریه العالم میعادگاه عاشقان او شده است.


اینجا تصویر دختر شهیدی را می بینید که پدرش را هرگز ندیده است، پدرش زمانی که خود تنها 2 ماه داشت در عملیات والفجر به شهادت رسیده است، دختر شهید، که حال خود دبیر خبر است از روز شهادت سردار می گوید، وقتی که خود از ساعت آغازین حادثه در محل کار حضور داشت و بهت زاده باور نمی کرد بار دیگر پدری را از دست داده است، پدری که سالها و ماهها با صدایش خو گرفته بودو البته پدری که دیده بودش و تصوراتش از او فقط براساس شنیده هایش نبود. شنیده هایی از جنس شنیدها در خصوص پدر شهیدش.

دختر شهید العالم از آن روز می گوید: «بسیاری از فرزندان و یادگاران شهدای ایران اسلامی از پدر جز تصویری در یک قاب نمیدانند. آنها نمیدانستند خبر شهادت یک پدر برای فرزندش چگونه است تلخی این روز را با شهادت سردار چشیدند . خبر شهادتش در بامداد روز جمعه که رسید همان فرزندان شهدا در هر نقطه از دنیا که بودند یکدیگر را با ایمیل و پیامک آگاه کردند. یکی نوشته بود حالا روز شهادت پدر را درک کردیم اما این بار با تمام وجودمان درد این زخم را درک کردیم. همان روز شهادت تصویر سردار را کنار قاب عکس های پدرانمان قرار دادیم و حالا زخم بسته سال های گذشته سر باز کرده است .»

حاج قاسم پدر همه فرزندان شهید بود او منتقم خون مظلومین بود، دختر شهید العالم می گوید «روز شهادت سردار رسالت خبری ام سنگین تر شد . فضای سنگین شبکه را یک تصویر تغییر داد. تصویری از مصاحبه سردار که با دوستانمان آن را برای پخش آماده کرده بودیم و حالا هر صبح که می آیم سلام م را پاسخ میگوید با همان لبخند عجیبش .و ماجرای این عکس؛ به غبار روی قاب عکس پدر حساسم و غبار بر چهره سردارمان در این قاب عجیب حال دلم را میگیرد»

تصویر سردار در گوشه العالم، تصویر پدری است برای همه همکاران چه ایرانی، چه سوری، چه لبنانی و چه ... جوان یمنی که امروز خبرنگار ماست می گوید شیشه ای گلاب برای شسستشوی قاب سردار گرفته است و در هر شیفت کاری خود با گلاب چهره نورانی سردار را می شوید. جوان عراقی همکار ما می گوید تصویر سردار را در میان قران همواره همراه خود دارد و یاد روزهایی می افتد که افتخار آفرینی های سردار غیور اسلام را در میدان نبرد مخابره می کرد؛ به جرات می توان گفت همه همکاران خاطره ای اینچنینی از سردار دارند، سرداری که سردار دلهاست دلهای همه و از جمله اعضای العالم که این روزها صبح کاریشان را با سلام به حاج قاسم شروع میکنند.

33

پربیننده ترین خبرها