رهبر کنفدراسیون کارگری فرانسه:

دولت ماکرون از دنیای واقعی بی‌خبر است

دولت ماکرون از دنیای واقعی بی‌خبر است
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 16:41

رهبر یکی از اتحادیه‌های قدرتمند فرانسه گفت، دولت این کشور در حال بازی با آتش است و از دنیای واقعی خبر ندارد.

العالم - اروپا

«فیلیپ مارتینز» رهبر کنفدراسیون کارگری فرانسه در مصاحبه‌‌ای که روز جمعه انجام شد گفت، تحقیر کارگران توسط دولت این کشور، بازی با آتش است.

روزنامه «گاردین» روز یکشنبه نوشت، مارتینز در این مصاحبه بیان داشت، ارتباط «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و دولتش با دنیای واقعی قطع شده است.

این رئیس اتحادیه کارگری ضمن دفاع از قطع کردن برق توسط کارگران در هفته گذشته، هشدار داد اگر اصلاحات حقوق بازنشستگی با وجود مخالفت مردم پیش برده شود می‌تواند موجب تقویت راست‌گرایان افراطی در فرانسه شود.

مارتینز گفت: «آقای ماکرون بسیار از خود مطمئن است اما او در حال بازی با آتش است. تا کنون لوپن‌ها (پدر و دختر) دوبار به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری رسیده‌اند».

وی با حمایت از تظاهرات‌ها و اعتصابات گفت، کنفدراسیون کارگری به عنوان قدیمی‌ترین و قدرتمندترین اتحادیه در فرانسه در موضع صحیحی نسبت به قانون اصلاح حقوق بازنشستگی قرار گرفته است.

مارتینز افزود: «اعتصابات مشکلاتی را به‌وجود می‌آورند. هنگامی که ۵۰ روز علیه دولتی اعتراض می‌کنید که اعتصاب‌کنندگان را تحقیر می‌کند، به آن‌ها توهین می‌کند، دستگیر می‌کند، بازداشت می‌کند، واضح است که مذاکره بیش از پیش پیچیده می‌شود».

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، روز جمعه از طرح اصلاح حقوق بازنشستگی رونمایی کرد. این اقدام موجب شد پس از آرام شدن نسبی اعتصابات به‌خاطر تعطیلات کریسمس، معترضان به این طرح دوباره دست به تظاهرات بزنند.

حتی «شورای کشور» مشاور قانونی دولت فرانسه نیز از این اقدام دولت انتقاد کرد و آن را «مبهم» و «ناکامل» دانست و بیان داشت زمان کافی برای مطالعه لایحه مربوط به آن را نداشته است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها