هادی العامری: حمله به مراکز دیپلماتیک در عراق را رد می‌کنیم

هادی العامری: حمله به مراکز دیپلماتیک در عراق را رد می‌کنیم
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 13:20

رئیس ائتلاف الفتح عراق حمله به مراکز دیپلماتیک در عراق را مردود دانست و گفت هدف حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد مانع‌تراشی در روند اخراج آمریکاست.

العالم - عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران الحشد الشعبی در واکنش به حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، با صدور بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا جلوی این گونه حملات را بگیرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، هادی العامری تأکید کرد: «حمله به سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک خارجی در عراق را نمی‌پذیریم».

او افزود: «این اقدامات خرابکارانه با هدف فتنه‌انگیزی و مانع‌تراشی در مسیر اعمال حاکمیت عراق و خروج نیروهای خارجی است که پارلمان آن را تصویب کرده است.»

هادی العامری از دولت نیز خواست تا به طور جدی از اماکن دیپلماتیک حفاظت کرده و عاملان حمله راکتی را کشف کند.

پیش از وی نیز «جواد الطلیباوی» سخنگوی عصائب اهل الحق در توییترش اعلام کرد که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی در شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه دخالت نداشته‌اند و اصولا الحشد الشعبی مدت‌هاست که استفاده از این سلاح را پشت سر گذاشته است.

منابع خبری عصر یکشنبه از شلیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند. گفته می‌شود که دست کم یک نفر در سفارت آمریکا مجروح شده است با این حال برخی منابع گزارش داده اند تعداد مجروحان بیشتر از یک نفر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها