گفت وگوی لاوروف با چاووش اوغلو در باره سوریه/ تاکید روسیه بر ضرورت جداسازی تروریست ها از معارضان در ادلب

گفت وگوی لاوروف با چاووش اوغلو در باره سوریه/ تاکید روسیه بر ضرورت جداسازی تروریست ها از معارضان در ادلب
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 13:47

وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود بر ضرورت جداسازی تروریست ها از معارضان سوری در منطقه ادلب تاکید کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، گفت وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» به ابتکار طرف ترک انجام گرفت و دو طرف در راستای توافق روسای جمهوری روسیه و ترکیه درخصوص روند حل و فصل صلح آمیز مسائل سوریه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه روسیه و ترکیه جوانب عملی تلاش ها برای مقابله موثر با تهدید تروریستی و تامین شرایط کاهش تنش ها در منطقه امن ادلب مطابق با تفاهم نامه ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۸ سوچی را بررسی کردند.

طرف روسی به موارد نقض آتش بس در منطقه امن ادلب از سوی عناصر جنگ طلب اشاره و بر ضرورت جداسازی معارضان از تروریست ها تاکید کرد.

وزرای خارجه روسیه و ترکیه توافق کردند به تماس های دو کشور از کانال های نظامی ادامه دهند.

در گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو، بر حمایت از فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه برای تعمیق گفت وگوهای جامع سوری و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور با کمک سازمان ملل و کشورهای ضامن روند صلح آستانه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در یک هفته اخیر تروریست های پناه گرفته در منطقه امن ادلب، از این نقطه مناطق دیگر از جمله حلب را گلوله باران کرده و در حملات خمپاره ای و تیراندازیهای انها دهها نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها