روسیه: کلاه سفیدها در سوریه برای صحنه سازی شیمیایی آماده می‌شوند

روسیه: کلاه سفیدها در سوریه برای صحنه سازی شیمیایی آماده می‌شوند
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 13:34

رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از تدارک صحنه سازی شیمیایی در سوریه توسط گروهی از تروریست‌ها با همکاری گروه کلاه سفیدها خبر داد.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه به نقل از ژنرال یوری بورنکوف اعلام کرد: مطابق اطلاعات دریافت شده از ساکنان محلی و تروریست‌های دستگیر شده، گروهی از کلاه سفیدها تحت حمایت تروریست‌های «حیات تحریر الشام» وارد مناطق کفر حمرا در استان حلب و اریحا و معرات مسرین در استان ادلب شدند.

به گفته مقام روس، تروریست‌ها ظرف‌های بزرگ حاوی گاز کلر به همراه دارند و قصد دارند با استفاده از این مواد، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ساکنان محلی متهم کنند.

گفتنی است گروه کلاه سفیدها با همکاری تروریست ها در سه سال اخیر چند بار برای صحنه سازی شیمیایی تلاش کرده اند و در مواردی نیز با همکاری کشورهای غربی، با ایجاد صحنه هایی جعلی از بمباران شیمیایی دولت سوریه را متهم به اجرای این حمله شیمیایی کرده اند.

به گزارش ایرنا، به گفته بورنکوف در آزمایشگاهی در ادلب که مواد شیمیایی سمی تولید می شود کارشناسانی که در اروپا آموزش دیده اند کار می کنند.

وی افزود: مواد شیمیایی در انباری در یک پایگاه نظامی متروکه در استان حلب و منطقه ای کوهستانی در جبل الزاویه و منطقه سالکین در استان حلب نگهداری می شود.

رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه از سران گروه های مسلح غیرقانونی خواست از اقدامات دسیسه جویانه علیه ساکنان محلی بپرهیزند و به روند حل و فصل صلح امیز مسائل سوریه بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها