رایزنی فرماندهان ارتش آمریکا و مصر درباره تحولات منطقه

رایزنی فرماندهان ارتش آمریکا و مصر درباره تحولات منطقه
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 18:53

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و هیأت همراه او که به قاهره سفر کرده‌اند، با مقامات ارشد نظامی مصر دیدار کردند.

العالم - مصر

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز دوشنبه(دیروز) در قاهره با «محمد زکی» فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر دیدار کرد.

در این دیدار تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای نابودی تروریسم، تحقق ثبات و امنیت در مصر و منطقه غرب آسیا و نیز پرونده‌های دارای اهتمام مشترک بررسی شد و دو طرف به تبادل دیدگاه درباره اوضاع منطقه پرداختند.

فرمانده کل نیروهای مسلح مصر در این دیدار گفت که قاهره به داشتن روابط و شراکت استراتژیک با نیروهای مسلح آمریکا در زمینه مختلف دفاعی و امنیتی افتخار می‌کند.

وی بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها و تقویت همکاری نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور به منظور مقابله با چالش‌های مشترک و برقراری امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، ژنرال مکنزی نیز بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت شراکت و هماهنگی بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا تأکید کرد و گفت که تمایل دارد همکاری دو کشور افزایش یابد به گونه‌ای که منافع مشترک دو طرف تأمین شود.

ژنرال مکنزی همچنین با «محمد فرید» رئیس ستاد مشترک ارتش مصر دیدار کرد.

در این دیدار نیز چندین پرونده و موضوعات دارای اهتمام مشترک در سایه همکاری‌های نظامی و تمرینات مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور از جمله تمرین «النجم الساطع» (ستاره درخشان ۲۰۲۰) بررسی شد.

همچنین شماری از فرماندهان نیروهای مسلح مصر و سفیر آمریکا در قاهره در این دیدار حضور داشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها