یک شبکه صهیونیستی:‌ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از «معامله قرن» حمایت خواهند کرد

یک شبکه صهیونیستی:‌ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از «معامله قرن» حمایت خواهند کرد
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 18:52

یک شبکه صهیونیستی بنابر گفته یک مقام عرب پیش‌بینی کرد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از «معامله قرن» حمایت خواهندکرد.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال «۱۳» تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بنا بر سخنان یک مقام عربی پیش‌بینی کرد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از «معامله قرن» حمایت خواهند کرد.

به گزارش وبگاه اردنی «زاد»، «باراک بن راوید» خبرنگار سیاسی شبکه ۱۳ در گزارشی گفت: «یکی از مسئولان عرب، که خواست نامش فاش نشود، به او گفته، چنانچه معامله قرن به اسرائیل این اجازه را بدهد که کرانه باختری را هرچه سریعتر به خود الحاق کند ما [کشورهای عربی حوزه خلیج فارس] معامله را نادیده خواهیم گرفت».

راوید در ادامه گفت: «پیش‌بینی می‌شود، کشورهای عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان مخالفتی با معامله قرن آمریکا نداشته باشند و حتی شاید بیانیه‌ای هم در حمایت از آن صادر کنند و آن را آغازی خوب به شمار آورند».

وبگاه خبری شبکه «عربی ۲۱» نیز به نقل از بن راوید گزارش کرد که یک مسئول از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کرده است که علی‌رغم حمایت احتمالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اگر آمریکا به رژیم صهیونیستی این اجازه را بدهد که بخش‌هایی از کرانه باختری را فورا به خود الحاق کند، این کشورها مجبور به نادیده‌گرفتن معامله قرن خواهند شد.

پیشتر، شبکه صهیونیستی «کان» درگزارشی از موافقت مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن خبر داده بود.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک فلسطین اشغالی، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دیروز دوشنبه، در جریان استقبال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کاخ سفید ساعت ۱۲ به وقت واشنگتن (سه‌شنبه‌شب) از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها