افزایش تلفات عین الاسد، ترامپ را گرفتار کرده است

چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 19:47

پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که در پاسخ به جنایت ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام شد، ترامپ در یک دروغ بزرگ اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.

العالمآمریکا

اما پس از مدتی توماس کامبل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در این موشک باران 50 سرباز آمریکایی مصدوم شدند که این رقم رو به افزایش است.

پنتاگون برای توجیه دروغگویی ترامپ اعلام کرد که این افراد دچار تشنج مغزی شدند که مشخص شدن عوارض آن چند روز به طول می انجامد و به همین دلیل آمار مصدومان چند روز بعد از حمله اعلام شد.

پنتاگون خاطر نشان کرد که از میان این مصدومان، 31 سرباز در همین پایگاه معالجه شدند، 18 نفر برای درمان به آلمان انتقال یافتند و یک نفر در بیمارستانی در کویت بستری شده است.

اما روزنامه القبس کویت در این زمینه با انتشار خبری که نشان دهنده تعداد بالای مصدومان این حمله است، نوشت که 16 سرباز آمریکایی برای درمان به یکی از بیمارستانهای نظامی در جنوب کویت انتقال یافتند.

افزایش تعداد مصدومان این موشک باران نشان دهنده دروغ ترامپ است که گفته بود هیچ آمریکایی در این حمله آسیب ندیده است.

تحلیلگران سیاسی در این زمینه گفتند که ترامپ به این علت درباره این حمله دروغ گفته تا بر حجم گسترده خسارات و تلفات وارده به نیروهای آمریکایی در عین الاسد سرپوش بگذارد و همزمان هوادارانش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را از دست ندهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها