آمادگی یمن جهت تبادل اسرای سودانی

آمادگی یمن جهت تبادل اسرای سودانی
پنج‌شنبه 10 بهمن 1398 - 21:46

کمیته اسرای ملی یمن امروز از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات سودانی جهت اجرای عملیات تبادل اسرا جهت آزادی زندانیان سودانی در بند نیروهای یمنی خبر داد.

العالم - یمن

به گزارش وب سایت شبکه العالم به نقل از شبکه المسیره عبدالقادر مرتضی رئیس کمیته ملی اسرای یمن در تویتر خود نوشت: به مقامات سودانی اطلاع داده ام که برای انجام مذاکرات از طریق صلیب سرخ آمادگی کامل داریم، ما اسرای سودانی زیادی در اختیار داریم و آماده ایم که برای آزادی آنها عملیات تبادل اسرا را اجرا کنیم.

مرتضی ابراز امیدواری کرد که مقامات سودانی برای فشار به عربستان و امارات در جهت آزادی فرزندانشان اقدام کنند

از طرفی دیگر احمد ابوحمراء از اعضای کمیته ملی اسرای یمن به شبکه المسیره گفت: تعداد بسیار زیادی از اسرای سودانی به خصوص در مدت زمان اخیر در عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در ساحل غربی و حرض و میدی و در مرزهای شمالی به اسارت در آمدند.

وی از مردم سودان و سازمان های حقوق بشری خواست با فشار بر مقامات سیاسی حاکم در سودان به حضور نظامی این کشور در تجاوز به یمن پایان دهند و سربازان خود را از یمن خارج کنند.

گفتنی است که سودان در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در محکومیت اقدام امارات در ارسال جوانان سودانی به جبهه های نبرد در لیبی و یمن بوده است.

پربیننده ترین خبرها