شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه پخش کرد؛

تصاویری از تونل‌های تروریست‌ها در خان طومان

جمعه 11 بهمن 1398 - 14:47

الاخباریه، تصاویری از اجساد تروریست‌ها در خان طومان در حومه حلب و تجهیزات و امکاناتی که بر روی برخی از آن‌ها آرم پرچم سعودی است پخش کرد.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ تصاویری از اجساد تروریست‌ها و تونل‌هایی که گروه‌های تروریستی در شهرک خان طومان حفر کردند، قابل مشاهده است.

احمد صادق خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه در گزارشی از داخل خان طومان، اظهار داشت: هم اکنون در داخل خان طومان مستقر هستیم. در این شهرک، گروه‌های تروریستی مسلح موسوم به «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» مستقر بودند. ارتش سوریه از چندین محور به خان طومان وارد شد و این شهرک را به طور کامل در اختیار گرفت. هم اکنون نیز یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در حال پاکسازی منطقه و تپه‌ها و مزرعه‌های این مناطق هستند.

منطقه خان طومان از موقعیت راهبردی و بسیار مهمی برخوردار است، زیرا به نیرو‌های ارتش سوریه قدرت و توان نظامی بیشتری برای پیشروی به سمت بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» می‌دهد. همچنین نیرو‌های ارتش سوریه می‌توانند به سمت زیتان، الگراصی، الحمیره و مناطق متعدد دیگری را که تروریست‌های مسلح همچنان اشغال کرده اند پیشروی کنند.

خبرنگار الاخباریه سوریه افزود: ما هم اکنون به همراه یگان‌های ارتش سوریه در خطوط مقدم مبارزه با تروریست‌ها هستیم. گروه تروریستی موسوم به «حزب اسلامی ترکستان» و تروریست‌های «جبهه النصره» و تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» در این منطقه مستقر بودند. نیرو‌های ارتش سوریه، ده‌ها تروریست را در این منطقه به هلاکت رساندند و همانطور که مشاهده می‌کنید اجساد تروریست‌های مسلح روی زمین افتاده است.

یکی از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: «ما هم اکنون در منطقه‌ای هستیم که خان طومان گفته می‌شود؛ ان شاء الله این منطقه از تروریست‌های مسلح به طور کامل پاکسازی خواهد شد».

یکی دیگر از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: «تروریست‌های مسلح به طور افقی و به صورت اجسادی به کشورهایشان بازخواهند گشت».

یکی دیگر از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: «ما نیرو‌های ارتش هستیم که هم اکنون در داخل خان طومان مستقر هستیم و تا آزادی آخرین وجب از خاک میهنمان سوریه پیشروی‌ها را ادامه خواهیم داد».

خبرنگار الاخباریه سوریه افزود: هم اکنون وارد تونل‌ها و سنگر‌هایی می‌شویم که تروریست‌های مسلح در آن مخفی شده و سنگر گرفته بودند. نوشته‌هایی را که بر روی دیوار‌ها نوشته اند مشاهده می‌کنید. این‌ها اتاق‌های تروریستهاست. این تونل از اول خان طومان آغاز و تا منطقه الگراصی و الگریعیه و الزربه ادامه دارد. پتو‌های تروریست‌ها را شاهده می‌کنید همانطور که می‌بینید پرچم عربستان سعودی بر روی آن وجود دارد این‌ها هم وسایل مخابرات و ایجاد پارازیت است.

عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب غرب شهر حلب ادامه دارد. ارتش سوریه پس از اینکه خسارت‌های سنگین جانی و تجهیزاتی به تروریست‌ها وارد کرد، منطقه معراته، کارخانه تولید بلغور، تپه‌های المحروقات و انبار‌های خان طومان را آزاد کرد. این پیشروی‌ها‏، توان نظامی بیشتری را به ارتش سوریه می‌دهد تا به سمت بزرگراه بین الملی «حلب - دمشق» پیشروی کند.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها