همراه با پیشروی ارتش سوریه، ترکیه مرکز دیده‌بانی جدید در شهر «سراقب» ایجاد کرد

همراه با پیشروی ارتش سوریه، ترکیه مرکز دیده‌بانی جدید در شهر «سراقب» ایجاد کرد
جمعه 11 بهمن 1398 - 14:18

ارتش ترکیه در استان ادلب، مرکز دیده‌بانی جدیدی را در شهر «سراقب» ایجاد کرده و این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه در دو کیلومتری این شهر هستند.

العالم - ترکیه

در حالی که پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب ادامه دارد، ارتش ترکیه دست به تحرکات جدید در این منطقه زده است.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، ارتش ترکیه روز پنج‌شنبه (دیروز) یک مرکز دیده‌بانی جدید در مجاورت بزرگراه «M ۵» در شهر سراقب ایجاد کرده‌ است. چندی پیش نیز کاروان ارتش ترکیه با محموله تانک و توپخانه از ترکیه وارد سوریه شد. ارتش ترکیه با ایجاد یک مرکز دیده‌بانی جدید در منطقه «سیلوهای حبوبات» در جنوب شهر سراقب، تجهیزات جدید را در این مرکز مستقر کرد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز خبر داده‌اند که همزمان با نزدیک شدن ارتش سوریه به شهر، نیروهای ترکیه در اطراف شهر «سراقب» اقدام به ایجاد موانع کرده‌اند.

به نوشته عنب‌بلدی، هنوز مشخص نیست که نقش این مراکز دیده‌بانی چیست، به خصوص اینکه در روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه سه مرکز دیده‌بانی ترکیه را در شمال حماه و جنوب ادلب محاصره کردند و مسئولان ترکیه‌ای نیز بدون هیچ گونه واکنشی به این محاصره صرفا تهدید کردند که هرگونه حمله‌ای به نقاط دیده‌بانی را پاسخ خواهند داد.

پیش از این منابع وابسته به دولت سوریه گزارش داده بودند که ارتش ترکیه از مراکزه دیده‌بانی خود بعنوان پوششی برای رساندن سلاح به دست تروریست‌ها بهره می‌برد.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت روز سه‌شنبه توانستند شهر «معره النعمان» دومین شهر بزرگ ادلب را آزاد کرده و به سمت شهر «سراقب» پیشروی کنند. سراقب تقاطع دو بزرگراه «ام ۴» و «ام۵» است که استان‌های دمشق را به حلب و حلب را به لاذقیه متصل می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها