روسیه: پاتک ارتش سوریه حمله شدید تروریست‌ها به حلب را ناکام گذاشت

روسیه: پاتک ارتش سوریه حمله شدید تروریست‌ها به حلب را ناکام گذاشت
شنبه 12 بهمن 1398 - 10:08

مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت که اگر پاتک ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها نبود آنها حمله بزرگی را علیه مناطق حلب و حماه انجام داده بودند.

العالم _ سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه طی یک عملیات پاتک در استان ادلب حمله بزرگی را که تروریست‌ها برای آن علیه حماه و حلب برنامه‌ریزی کرده بودند ناکام گذاشت.

ژنرال «یوری بورنکوف» رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همزمان با عقب نشینی عناصر مسلح به عمق منطقه کاهش تنش در ادلب مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات به تصرف نظامیان سوری درآمد که بخشی از آنها ساخته غربی‌هاست».

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است: «این نشانگر توانایی‌های رزمی بالای تروریست‌ها است که اگر پاتک ارتش سوریه نبود از آن در حمله به شهرهای بزرگی مانند حماه و حلب استفاده می‌شد».

رئیس مرکز آشتی روسیه گفت: «ارتش سوریه در جریان دفع حملات تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب موفق شد یازده دستگاه تانک، ۱۹ دستگاه زره پوش و ۶۲ خودروی مجهز به سلاح سنگین، چهار موشک انداز و ۳۸ توپخانه و چهار فروند پهپاد و دیگر تجهیزات را به غنیمت گرفتند».

ارتش سوریه طی یک هفته اخیر عملیات نظامی خود را علیه مواضع تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب را شدت بخشیده و توانسته ده‌ها روستا را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها