آزادسازی دو روستای دیگر در محور مهم «سراقب» در ادلب

آزادسازی دو روستای دیگر در محور مهم «سراقب» در ادلب
شنبه 12 بهمن 1398 - 17:25

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان ادلب موفق شدند دو روستا را آزاد کنند و خود را بیش از پیش به شهر راهبردی «سراقب» نزدیک کنند.

العالم - سوریه

منابع خبری از تداوم عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه در عملیات‌های امروز خود موفق شد روستاهای «لوف» و «قمحانه» را آزاد کند.

این روستاها در محور «خان السبل» واقع در شرق شهر راهبردی «سراقب» قرار دارد. در جریان آزادسازی این دو روستا، شماری از تروریست‌ها نیز کشته شدند.


موقعیت سراقب در جنوب شرق ادلب

خبرنگار سانا که در ادلب حضور دارد، از حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی به مواضع تروریستها در شمال شرق خان السبل و محور سراقب خبر داد.

در همین ارتباط، ارتش سوریه در شهر راهبردی «معره النعمان» که به تازگی آزاد شد، انبارهای مهمات و تونل‌های متعلق به تروریست‌ها را کشف کرد که در آن، مقادیر زیادی،‌ مواد شیمیایی، کشف و ضبط شد. تروریست‌ها، از این مواد، برای ساخت سلاح شیمیایی استفاده می‌کردند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- دهم بهمن ماه جاری گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در مسیر خود به سمت سراقب، پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رساندند.

دیدبان خبر داد که نیروهای سوری پس از آزادسازی مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة»، خود را به دو کیلومتری سراقب رساندند.

اهمیت راهبردی شهر سراقب

اهمیت عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب و غرب حلب به این خاطر است که بخشی از مسیر بین‌المللی موسوم به «ام-5» از این مناطق عبور می‌کند. این مسیر راهبردی، شهر حلب را به دمشق وصل می‌کند و از مهمترین شهرهای سوریه از جمله حماه، حمص تا مرزهای جنوبی با اردن عبور می‌کند.


موقعیت سراقب

شبکه خبری «اسکای نیوز» هم گزارش داد که این جاده در ادلب از سه شهر مهم عبور می‌کند: خان شیخون، معره النعمان و سراقب. ارتش سوریه در تابستان 2019، خان شیخون را آزاد کرد و به تازگی بر شهر معره النعمان تسلط پیدا کرده است.

در واقع هدف ارتش سوریه از عملیات در محور جنوبی ادلب، تأمین امنیت کامل این مسیر بین‌المللی است. یک منبع نظامی نیز گفت که ارتش سوریه پس از رسیدن به سراقب، تلاش خواهد کرد تا با نیروهای خود از سمت حلب، دست بدهد.

اهمیت سراقب افزون بر این مسائل، موقعیت راهبردی این مسیر است؛ زیرا نقطه تلاقی ام-5 و «ام-4» است که حلب، ادلب و لاذقیه را به هم وصل می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها