هشدار وزارت بهداشت افغانستان درباره «کرونا»؛ 3 هزار نفر مبتلا خواهند شد

هشدار وزارت بهداشت افغانستان درباره «کرونا»؛ 3 هزار نفر مبتلا خواهند شد
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 13:49

وزیر بهداشت افغانستان با تاکید بر آمادگی این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، هشدار داد که اگر ویروس کرونا وارد افغانستان شود، در شدید ترین حالت آن، طی 6 ماه، 3 هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا خواهند شد.

العالم- آسیا

«فیروز الدین فیروز»، وزیر بهداشت افغانستان امروز یکشنبه (13 دلو) در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور در دست گرفته شده است.

وی گفت: اگر ویروس کرونا وارد افغانستان شود، در شدید ترین حالت آن، طی 6 ماه، 3 هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا خواهند شد.

وزیر فیروز افزود: در مدت یک هفته‌ گذشته حدود ۲۶۲ نفر از چین وارد افغانستان شده‌اند و روزانه بر آنها از سوی تیم‌های مربوطه نظارت صورت می‌گیرد اما کسانی‌که از شهر ووهان چین به افغانستان می‌آیند باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

وی ادامه داد: اقداماتی در فرودگاه‌ها و بنادر برای جلوگیری از ویروس کرونا در دست گرفته شده، اما صد درصد تضمین نمی‌توان داد این ویروس در افغانستان انتشار نیابد.

وزیر بهداشت افغانستان تاکید کرد: سفیر چین در افغانستان از سلامت کامل ۴۱ دانشجوی افغانستان که در شهر ووهان چین هستند اطمینان داد و برای انتقال این دانشجویان از ووهان به افغانستان ابراز آمادگی کرده است.

وی تصریح کرد: آماده‌ انتقال دانشجویان افغانستان به کشور هستیم اما سازمان جهانی بهداشت باید اجازه‌ انتقال افراد از ووهان را اعلام کند.

فیروز همچنین تاکید کرد که تاکنون در مورد شیوع ویروس کرونا در افغانستان گزارشی ثبت نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها