وزارت دفاع ترکیه: کشته و مجروح شدن 13 نظامی ترک در ادلب

وزارت دفاع ترکیه: کشته و مجروح شدن 13 نظامی ترک در ادلب
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 09:10

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: در گلوله باران ادلب توسط ارتش سوریه، 4 نظامی ترک کشته و 9 نفر مجروح شدند.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت دفاع ترکیه با اعلام این خبر افزود: نیروهای ترکیه به این حمله واکنش نشان داده و اهدافی را در طرف مقابل در منطقه ادلب، گلوله باران کردند.

ارتش ترکیه شنبه گذشته همزمان با تشدید درگیری بین ارتش سوریه و گروه های تروریست در حومه ادلب و حومه حلب، تجهیزات نظامی جدیدی را برای یگان های خود که در مرز سوریه مستقر هستند ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی کاروان تجهیزات ترکیه شامل تعدادی تانک و نفربر زرهی وارد شهر "ریحانلی" مجاوز استان ادلب در استان ختای واقع در جنوب ترکیه، شد.

به گفته این خبرگزاری، این کاروان طی روزهای اخیر، دومین محموله از تجهیزات نظامی را به یگان های مستقر در نوار مرزی سوریه رسانده است.

همزمان، تروریست ها حمله های خود را به مواضع ارتش سوریه در حومه حلب شدت دادند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم پیش از این، در پاسخ به آنچه که نقض توافق های صورت گرفته درباره ادلب و دیگر مناطق سوریه خوانده بود، تهدید کرده بود که "برای ایجاد ثبات در سوریه" به زور متوسل خواهد شد.

ارتش ترکیه طی روزهای اخیر با توجه به ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر استراتژیک سراقب و آزادسازی چند روستا و شهرک در حومه ادلب از جمله شهر معره النعمان، سه پست دیده بانی جدید را در اطراف شهر سراقب در حومه ادلب تأسیس کرده است.

پربیننده ترین خبرها