شورای دروزیان لبنان خواستار وحدت فلسطینی ها شد

شورای دروزیان لبنان خواستار وحدت فلسطینی ها شد
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 21:15

شورای مذهبی دروزیان لبنان به ریاست «نعیم حسن» سه شنبه شب خواستار مقاومت و وحدت احزاب، گروه ها و حکومت خودگردان فلسطین در برابر طرح معامله قرن شد.

العالم ـ لبنان

این شورا پس از نشست خود در بیروت بیانیه ای صادر و تاکید کرد: تنها ، وحدت و مقاومت تضمین کننده موفقیت فلسطینی ها در رویا رویی با طرح های پیچیده رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن است.

در این بیانیه آمده است: طرح معامله قرن، نابودکننده آرمان، اهداف و حقوق ملت فلسطین است که مهم ترین آن تاسیس دولت مستقل به پایتختی قدس است.

شورای مذهبی دروزیان لبنان با محکوم کردن طرح یاد شده تاکید کرد که پناهندگان فلسطینی در کشورهای عربی از جمله لبنان حق بازگشت به وطن خود را دارند؛ حقی که آمریکا آن را در معامله قرن نادیده گرفته است.

این طرح که هشتم بهمن ماه در واشنگتن رونمایی شد، منطق قطعنامه ها و قوانین جهانی، سازمان ملل متحد، طرح "دو دولت"، اعلان قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، عقب نشینی رژیم اسراییل تا مرزهای ۱۹۶۷ میلادی و الزام این رژیم به از بین بردن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را زیر پا گذاشت.

کشورهایی که به طور مستقیم از طرح معامله قرن زیان می بینند فلسطین، سوریه، اردن و لبنان هستند. این طرح، قدس و بخشی از منطقه کرانه باختری در فلسطین، منطقه جولان در سوریه، منطقه غور در اردن و منطقه مزارع شبعا درجنوب لبنان را در اختیار رژیم اسراییل قرار داده است.

به گزارش ایرنا، همچنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دایم بگیرند. معامله قرن می خواهد که این پناهندگان را به شهروندان سوری، اردنی و لبنانی تبدیل کند.

حجم پیشنهادهای مالی وعمرانی در معامله قرن بالا است، مثل احداث زیربناهای مختلف از جمله فرودگاه، بندر و شهرک های مسکونی و ایجاد اشتغال. این امر، ممکن است بعضی از طرف ها را حتی در لبنان، اردن و فلسطین برای موافقت با معامله قرن تحریک کند.

پربیننده ترین خبرها