واعظی: مکانیزم ماشه عملیاتی نخواهد شد/ سیاست دولت این است که مردم قدرت انتخاب داشته باشند

واعظی: مکانیزم ماشه عملیاتی نخواهد شد/ سیاست دولت این است که مردم قدرت انتخاب داشته باشند
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 12:35

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مجموع مذاکرات بسیار خوبی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت، گفت: اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد برجام بماند که معنای دیگر آن این است که "مکانیزم ماشه" عملیاتی نخواهد شد.

العالم - ایران / سیاسی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر روزهای گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران با بیان اینکه این سفر به درخواست خود ایشان صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به تصمیماتی که ما در خصوص برداشتن گام پنجم اتخاذ کردیم، اروپایی‌ها به هر دلیل علاقه‌مند بودند به این تصمیم عکس‌العملی نشان دهند که در مقابل این صحبت‌ها، مواضع جمهوری اسلامی مواضع بسیار محکم و قاطعی بود.

وی با بیان اینکه در مجموع مذاکرات بسیار خوبی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت،‌ افزود: اولا قبول کردند که اروپایی‌ها به تعهداتی که در برجام داشتند، با خروج آمریکا از برجام نتوانستند به آنها عمل کنند، دوم اینکه گفتند اروپا می‌خواهد روابط خوبی در همه ابعاد با ایران داشته باشد و نکته بعد اینکه اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد برجام بماند که معنای دیگر آن این است که "مکانیزم ماشه" عملیاتی نخواهد شد و به هر حال موضعی که در ابتدا گرفتند ممکن است برای افکار عمومی خودشان باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره امکان رفراندوم و همه‌پرسی که تاکنون بارها از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، عنوان کرد: رفراندوم یکی از بندها و اصول قانون اساسی است که مسیر خاص خود را دارد و باید اجماع خاصی برای آن وجود داشته باشد.

واعظی ادامه داد: در ارتباط با انتخابات، سیاست و موضع دولت روشن است؛ ما همواره به دنبال یک انتخابات با مشارکت حداکثری هستیم و با توجه به نقش مهم انتخابات در شرایط فعلی اگر انتخاباتی با مشارکت حداکثری داشته باشیم، قطعا بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری سیاست دولت در انتخابات است، گفت: از سویی این مشارکت زمانی به‌وجود می‌آید که انتخابات رقابتی باشد. وزیر کشور، رئیس‌جمهور و همه مسئولین به دنبال این هستند که در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مردم قدرت انتخاب داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: در وقت باقی‌مانده، اگر شورای محترم نگهبان این شرایط را برای مردم به‌وجود بیاورد که در حوزه‌های انتخابیه، انتخابات رقابتی وجود داشته باشد، انشاءلله نتیجه بهتری خواهد داشت.

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره اطلاع سردار سلامی از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی در همان دقایق اولیه، گفت: خودشان هم این را در مجلس گفتند، چیزی که می‌دانم این است که ستادکل با نیروهای سپاه و نیروهای دیگر همان زمان که مطلع شدند، یک تیمی را تشکیل دادند که وظیفه‌اش تحقیق این موضوع بود و حق نداشتند اطلاعات را بیرون دهند، به دولت هم نگفتند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها