ترور یکی از شخصیت‌های نزدیک به جریان صدر عراق

ترور یکی از شخصیت‌های نزدیک به جریان صدر عراق
جمعه 18 بهمن 1398 - 00:26

افراد ناشناس یکی از رهبران جریان صدر را در استان البصره عراق ترور کردند.

العالم - عراق

یک منبع عراقی پنجشنبه گفت که عناصر مسلح ناشناس در استان بصره، «حازم الحلفی»، از رهبران سرایا السلام را که وابسته به جریان الصدر به رهبری مقتدی الصدر است، ترور کرده‌اند.

این منبع به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که شیخ حلفی در نزدیکی پل محمد قاسم واقع در غرب شهر بصره به هنگام بازگشت از سرکار از سوی افراد مسلح ناشناس ترور می‌شود.

منبعی دیگر در عراق به «بغداد الیوم» در این باره گفته که قاتلان از صحنه جنایت گریخته‌اند و نیروهای امنیتی به دنبال این حادثه، محل را محاصره کرده و عملیات تحقیق و بازرسی را آغاز کرده‌اند.

استان میسان عراق نیز دیروز شاهد عملیات ترور مشابهی بود که طی آن «ابومقتدی الازیرجاوی»، به دست افراد ناشناس ترور شد. او نیز از رهبران جریان الصدر بود.

ترور این رهبران وابسته به جریان الصدر عراق در حالی رخ می‌دهد که شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل «عصائب اهل الحق» این کشور دیشب در مورد توطئه آمریکا برای ترور افراد نزدیک به این جریان به ویژه مقتدی الصدر با هدف ایجاد جنگ داخلی هشدار داده بود.

خزعلی گفت: «اولین پروژه آمریکایی-اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن عصائب را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد.»

پربیننده ترین خبرها