اعتراف معارضان سوری به آزادسازی کامل «سراقب» توسط ارتش سوریه

اعتراف معارضان سوری به آزادسازی کامل «سراقب» توسط ارتش سوریه
جمعه 18 بهمن 1398 - 09:36

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ارتش سوریه برای نخستین بار از سال 2011، توانست شهر مهم سراقب را از اشغال تروریست‌ها خارج کند.

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه (روز گذشته) وارد شهر راهبردی «سراقب» در استان ادلب (شمال غرب سوریه) شدند و پاکسازی آن را آغاز کردند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» - نزدیک به معارضان - گزارش داد که نیروها سوری برای نخستین بار از سال 2011 وارد سراقب شدند و توانستند «به صورت کامل، بر آن مسلط شوند».

در ادامه این گزارش آمده است که تروریست‌ها از دو روز پیش در داخل سراقب محاصره بوده‌اند، ولی ارتش سوریه توانست کنترل محله‌های جنوبی، شرقی و غربی این شهر را به دست گیرد و در حال پاکسازی سایر مناطق این شهر است.

موقعیت شهر سراقب در ادلب

به گزارش این مرکز، ارتش سوریه در وهله نخست، پس از تسلط بر بخش جنوبی سراقب، توانست وارد شرق و غرب این شهر شود و پس از آن، کنترل کامل سراقب را به دست گیرد.

دیدبان همچنین مدعی شد که نیروهای سوری در جریان ورود به این شهر، هیچ درگیری با تروریست‌ها نداشتند و عناصر تروریستی، این شهر را تخلیه کرده بودند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «مراسلون» ضمن تأیید آزادسازی کامل سراقب، گزارش داد که گروههای تروریستی حاضر در این شهر، پس از محاصره شدن، به سمت شمال ادلب فرار کردند.

سراقب چه اهمیتی دارد؟

به گزارش مراسلون، سراقب قلب ریف شرقی استان ادلب و مناطق اشغالی تروریستها در شمال غرب سوریه است. این شهر بیشتر شهرکهای ریف ادلب را به هم وصل می‌کند.

در شمال سراقب شهرهای مهمی مانند «تفتناز»، «بنش» و «آفس» و در جنوب آن «تل مریدخ» و «خان السبل» و در غرب آن شهرهای «سرمین» و «النیرب» قرار دارد و به ادلب می‌رسد. سراقب از طریق مسیر بین‌المللی «حلب-لاذقیه» به شهر «اریحا» نیز وصل می‌شود.

آزادسازی سراقب، باعث شد که مسیرهای امدادرسانی به تروریست‌ها بین شهرها و مناطق مذکور قطع شود. کما اینکه ارتش سوریه، از نظر آتشباری بر بزرگراه «دمشق-حلب» که در شمال سراقب قرار دارد، مسلط شد.

آزادسازی سراقب باعث تسهیل پیشروی نیروهایی می‌شود که از جنوب غرب حلب در حال ادامه عملیات هستند. بدین ترتیب، ارتفاعات «العیس» و شهرکهای اطراف آن، در تیررس، ارتش سوریه قرار می‌گیرد.

سراقب پس از معره النعمان دومین شهری است که ارتش سوریه از زمان ازسرگیری عملیات خود در چهارم بهمن ماه جاری، توانسته است آن را آزاد کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها