هیات روس برای گفت و گو درباره ادلب به ترکیه سفر می کند

هیات روس برای گفت و گو درباره ادلب به ترکیه سفر می کند
شنبه 19 بهمن 1398 - 15:07

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که هیاتی از روسیه برای گفت وگو درباره ادلب به ترکیه سفر می کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با میروسلاو لایچاکین رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی با بیان این که هیات روس برای گفت وگو درباره ادلب در شمال سوریه هشتم فوریه ( ۱۹ بهمن ) به ترکیه سفر می کند،‌افزود: هر کاری لازم باشد برای حل بحران و فاجعه انسانی در ادلب انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به کشته شدن ۸ تن از نیروهای ترکیه توسط ارتش سوریه و اینکه نظامیان ترک هم پاسخ چند برابری به این حمله داده اند،‌تصریح کرد: جدیت خود را در این زمینه به روسیه نیز ابلاغ کرده ایم.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه سراقب ادلب مدعی شد: بسیاری از اهالی این منطقه براثر حملات رژیم اسد آواره شده‌اند.

چاووش اوغلو همچنین اضافه کرد: همراه با روسیه و ایران سازوکار آستانه و سوچی را راه‌اندازی کردیم و هدف ما از برقراری آتش‌بس در سوریه، اطمینان از استمرار آن و تسهیل در روند راه‌حل سیاسی است.

وزارت دفاع ترکیه نیز امروز با انتشار بیانیه اعلام کرد که نیروهای مسلح کشور در صورت حمله احتمالی به پایگاه‌های نظارتی ترکیه در ادلب پاسخ محکمی را در چارچوب دفاع مشروع از خود، خواهند داد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که این پایگاه‌های نظارتی به فعالیت‌شان ادامه داده و توانایی محافظت از خود با سلاح های جنگی، ابزار و تجهیزات لازم را دارا هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه برای تقویت مواضع خود در ادلب سوریه دیروز چندین فروند توپ خودکششی به مراکز دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام کرد.

دور جدید درگیری ها در مناطق شمالی سوریه همزمان با ورود ارتش این کشور برای بازپس گیری شهر راهبردی ادلب در استان حلب از تروریست ها میان ترکیه و سوریه آغاز شد. ارتش ترکیه با ادعای حفاظت از پست های دیده بانی ترکیه در این منطقه وارد منطقه شده است.

پربیننده ترین خبرها