مسجدی: ایران علیرغم فشارهای آمریکا،دستاوردهای زیادی داشته است/ کنار ملت و دولت عراق هستیم

مسجدی: ایران علیرغم فشارهای آمریکا،دستاوردهای زیادی داشته است/ کنار ملت و دولت عراق هستیم
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 22:48

سفارت ایران در بغداد امروز یکشنبه مراسمی به مناسبت 41 امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران  مراسم یادبودی  به مناسبت چهلمین روز شهادت  دو فرمانده شهیدحاج ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی برگزار کرد.

العالم - عراق

در این مراسم شخصیت های سیاسی ومذهبی و سران قبائل عراق برای بزرگداشت این مراسم شرکت کردند.

"ایرج مسجدی " سفیر ایران در بغداد در سخنرانی مراسم یادبود دو شهید،این دو را نشانه ی برادری ایران و عراق دانسته و هدف قرار دادن دو فرمانده را صفحه جدیدی از پرونده سیاه توطئه های آمریکا دانستند.

وی افزود: روابط عراق و ایران علیرغم تلاش تفرقه افکنان رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که برای مبارزه با تروریسم کنار دولت و مردم عراق بود هم اکنون نیز برای مرحله بازسازی در کنار این همسایه باقی خواهد ماند.

"نوری المالکی " دبیرکل حزب الدعوه نیز در سخنرانی خود گفت :زمانی که از پیروزی انقلاب اسلامی سخن می گوییم از لرزه بزرگی می گوییم که خیلی ها ان زمان متوجه آن نشدند .

مسجدی گفت :تعجب ندارد وقتی درباره دشمنی شدید استکبار جهانی باجمهوری اسلامی سخنانی می شنویم زیرا امام خمینی سفارت رژیم صهیونیستی را کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بست تا به جای آن سفارت فلسطین را افتتاح کند.

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق نیز گفت : ایران از اولین کشورهایی است که برای از بین بردن گروه داعش در کنار مردم عراق برادرانه ایستاد و پس از حوادث سال 2003 از سرآمدانی بود که با پیوستن به ائتلاف حمله کننده به عراق مخالفت کرد.

مردم عراق معتقدند انقلاب اسلامی ایران در 41 سالگی هنوز برای مقابله با استعمار و زنده نگاه داشتن مسائل امت اسلامی و در راس آن مساله فلسطین مردم را تشویق می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها