اقدام عجیب یک بازدید کننده "مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله"+ ویدیو

دوشنبه 21 بهمن 1398 - 11:28

اقدام عجیب یک بازدیدکننده از مسجد تاریخی شیخ لطف الله و بازی فوتبال وی که با برخورد متعدد ضربات سنگین توپ با کاشی‌کاری این بنای تاریخی همراه است، بازدید کنندگان این ویدیو را از حیرت انگشت به دهان می کند.

العالم ـ گوناگون

این فیلم عجیب، بازی کردن فوتبال در ورودی مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله و برخورد متعدد ضربات سنگین توپ با کاشی‌کاری این بنا را نشان می‌دهد. البته در فیلم به زمان وقوع این اتفاق عجیب اشاره ای نشده است.

گفته می شود این فیلم را دوست داران میراث فرهنگی منتشر کرده اند که نشان می دهد ظاهرا آنجا نگهبان ندارد و لابد اگر کسی بخواهد می تواند به جای فوتبال، کاشی های تاریخی آنجا را هم از جا در بیاورد!!!!.

مسجد شیخ لطف‌الله (ساخته شده در ۱۶۰۲ - ۱۶۱۹ میلادی) یکی از مسجدهای تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان، در ضلع شرقی میدان نقش جهان، اصفهان است که در دوران صفوی ساخته شده است. این مسجد شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌است. مسجد شیخ لطف‌الله به فرمان شاه عباس اول در مدت هجده سال بنا شده و در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌قاپو و در همسایگی مسجد شاه واقع شده است. این مکان مذهبی برای تجلیل شیخ لطف‌الله میسی بنا شده و سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

پربیننده ترین خبرها