واکنش «عصائب اهل الحق» عراق به ادامه حضور آمریکایی‌ها در اربیل و الانبار

واکنش «عصائب اهل الحق» عراق به ادامه حضور آمریکایی‌ها در اربیل و الانبار
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 12:33

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، باقی ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان عراق را در راستای توطئه تجزیه این کشور دانست.

العالم - عراق

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، درباره توطئه تجزیه عراق با باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد: پارلمان عراق و تظاهرات میلیونی، خواست ملت ما درباره مسئله حضور نیروهای آمریکایی در کشور را نشان داد. تصمیم پارلمان، تصمیمی است که تمام نیروهای آمریکایی در سراسر عراق از جمله الانبار و اربیل را شامل می‌شود. سخن گفتن از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در این دو استان، طرحی برای تجزیه کشور است. باقی ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان، طرح واشنگتن برای تجزیه عراق است.

الربیعی افزود: ما از شروط اساسی خود یعنی اخراج نیروهای آمریکایی از کشور و اجرای توافقنامه چین، کوتاه نخواهیم آمد.

سخنگوی عصائب اهل الحق در ادامه درباره امروز و فردا کردن «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در مسئله انتخاب نخست‌وزیر توضیح داد: رئیس‌جمهور با این کار خود، قانون اساسی را نقض کرده است.

وی توضیح داد که فراکسیون الصادقون، در دولت علاوی شرکت نخواهد داشت و هیچ وزیری نیز به او پیشنهاد نخواهد داد. اما برخی از گروه‌های سیاسی حاضر نیستند که از سهم‌ خود در روند تشکیل کابینه جدید، صرف‌نظر کنند اما علاوی به دنبال تشکیل دولتی مستقل است.

این در حالی است که به اذعان مقامات عراقی، پس از تصویب طرح پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، روند فعالیت‌های تروریستی در برخی مناطق عراق افزایش یافته است و آمریکا با استفاده از برگه بازگشت دوباره داعش، به دنبال توجیه حضور خود در خاک عراق است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها