صنعاء: حملات و تحریم‌ها علیه الحدیده فروپاشی توافق سوئد است

صنعاء: حملات و تحریم‌ها علیه الحدیده فروپاشی توافق سوئد است
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 12:26

محمد علی الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش به شهرها و مناطق مختلف استان الحدیده را نشانه فروپاشی توافق سوئد و پایبند نبودن به آتش‌بس توصیف کرد.

العالم - یمن

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن تاکید کرد که حملات روزها و ساعات اخیر ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانش به الحدیده بیش از پیش فروپاشی توافق آتش‌بس در الحدیده را ثابت کرد.

«محمد علی الحوثی» گفت: «دشمن متجاوز و مزدورانش با مانع تراشی‌،بسیج نیرو، حملات هوایی و زمینی بی امان و اقدامات نظامی در الحدیده ثابت کردند که نسبت به توافق استکهلم جدی نبوده و به آن پایبند نیستند.

به گزارش شبکه المسیره یمن، استان الحدیده یمن در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد حملات بی امان نیروهای ائتلاف سعودی بوده است.

مزدوران ائتلاف سعودی شامگاه دوشنبه با چهار فروند موشک کاتیوشا بازار الحلقه در منطقه مسکونی« 7 ژوئن » را هدف گرفتند.

منطقه الجبلیه در شهر «التحیتا» در استان الحدیده هم هدف بمباران شدید سلاح‌های سنگین و متوسط نیروهای ائتلاف سعودی قرار داشت.

روستای «الشعب» و دیگر مناطق مسکونی در شمال «حیس» در استان الحدیده هم شاهد پرتاب 22 گلوله خمپاره بود.

توپخانه متجاوزان و مزدوران سعودی هم با 27 گلوله خمپاره غرب شهر التحیتا را هدف گرفتند با خساراتی به خانه‌ها و اموال مردم آنجا همراه شد.

نیروهای متجاوز با 3 فروند موشک کاتیوشا به حاره الضبیانی در منطقه 7ژوئن حمله کردند.

هتل الاتحاد در خیابان الخمسین الحدیده هم هدف چهار فروند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

توپخانه و سلاح‌های سنگین و متوسط نیروهای متجاوز نقاط پراکنده از منطقه مسکونی 7ژوئن و خیابان الخمسین را در 24 ساعت گذشته زیر حملات بی وقفه خود گرفته‌اند.

خانه‌های مردم در جنوب و شرق شهر الدیهمی نیز همچنان از حملات مزدوران ائتلاف سعودی در امان نیست.

هواپیماهای جنگی و جاسوسی عربستان هم از دو روز پیش در آسمان شهرهای مختلف استان الحدیده به خصوص الصلیف و جزیره کمران پرواز می‌کنند.

یک تانک ائتلاف سعودی هم منطقه حاره الضبیانی در منطقه 7ژوئیه بمباران کرد.

رئیس تاسیسات نفتی الحدیده یمن هم در گفت‌وگو با شبکه المسیره از سکوت سازمان ملل در قبال تجاوزهای ائتلاف سعودی و مانع تراشی‌های آن برای رسیدن کشتی‌های نفتی به الحدیده ابراز تعجب کرد.

او تاکید کرد نیروهای متجاوز در نتیجه شکست نظامی خود در جبهه‌های مبارزه، درصدد گرسنه نگاه داشتن ملت یمن و نابودی آنها هستند.

رئیس تاسیسات نفتی الحدیده گفت: بیمارستان‌ها و مراکز دیالیز تحت تاثیر نرسیدن مشتقات نفتی به دلیل تاخیر در رسیدن کشتی های نفتی است و همه جامعه از آن متاثر می شود.

ائتلاف سعودی-اماراتی و مزدورانش در پاسخ به خسارت سنگین هفته گذشته به نیروهای دولت مستعفی منصور هادی در جبهه نِهم در شرق صنعاء و پیشروی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تا پیرامون دو مرکز استان‌های مأرب و الجوف، با شعله‌ور کردن آتش حملات خود در جبهه ساحل غربی و الحدیده درصدد جبران خسارات خود برآمده‌اند.

در عین حال «یوسف المدانی» فرمانده منطقه پنجم نظامی یمن (منطقه ساحل غربی) اخیرا بار دیگر بر آمادگی سطح بالای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه پنجم نظامی برای مقابله با همه تلاش‌های دشمن در پیشروی یا ایجاد هر گونه شکافی در خطوط دفاعی تاکید کرد.

او تعداد موارد نقض آتش‌بس توسط مزدوان ائتلاف سعودی در الحدیده و ساحل غربی را طی قریب به یک سال اخیر ۵۱ هزار و ۸۳۰ مورد خواند و گفت: «این حملات موجب کشته شدن یک هزار و ۶۲ غیرنظامی و زخمی شدن سه هزار و ۵۷۶ نفر دیگر شده است».

دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با صنعا بر سر خروج نظامیان از استان الحدیده براساس توافقنامه آتش‌بسی که در سوئد به امضا رسید، توافق کردند که این توافقنامه شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در شهر و بندر الحدیده و برقراری آتش‌بس گسترده بوده است و بر اساس این توافق سازمان ملل وظیفه هدایت در بندر الحدیده را برعهده داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها