ادلب و تداوم اختلاف مسکو و آنکارا؛ هیأت روس، بی توافق، ترکیه را ترک کرد

ادلب و تداوم اختلاف مسکو و آنکارا؛ هیأت روس، بی توافق، ترکیه را ترک کرد
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 18:28

همزمان با افزایش تنش در شمال غرب سوریه، تیم مذاکره کننده روسیه بدون هیچ توافقی درباره «ادلب» سوریه، ترکیه را ترک کرد.

العالم - سوریه

به گفته یک منبع آگاه دیپلماتیک تُرکیه، یک هیأت روس که برای رایزنی درباره عملیات نیروهای ارتش سوریه در «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده بود، بدون هیچ توافقی، ترکیه را ترک کرد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه ترکیه ادعا کرد با حمله نیروهای ارتش سوریه، هشت نظامی ترک کشته شده‌اند و به همین دلیل دمشق را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد، یک هیأت روس، شنبه گذشته وارد آنکارا شد. «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه روسیه به سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه و شماری از نمایندگان وزارت دفاع روسیه از جمله شخصیت‌هایی بودند که در این هیأت حضور داشتند.

به نوشته «العربی الجدید»، در حالی که مقامات مسئول ترکیه و روسیه هنوز در حال مذاکره درباره این مسئله بودند، ترکیه ادعا کرد که دومین حمله نیز علیه نیروهای آن در منطقه «تفتناز» در ادلب صورت گرفته و پنج سرباز تُرک کشته شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز تایید کرد که مقامات مسئول روسیه، روز شنبه مذاکراتی را در وزارت خارجه ترکیه انجام دادند و درباره برگزاری نشستی مجدد در روز دوشنبه شنبه توافق کردند. اما ظاهرا این رایزنی‌ها که با مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز ادامه داشت، بی‌حاصل به پایان رسید.

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که آنکارا به مسکو ابلاغ کرده که باید، فورا حملات علیه مقرهای ترکیه در شمال غرب سوریه به پایان رسد و چنین حملاتی بدون پاسخ نخواهد ماند.

آنکارا در حالی در روزهای اخیر بارها به دمشق درباره حمله به نیروهای ترکیه‌ای که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، هشدار داده است که نیروهای ارتش سوریه پیشروی‌های گسترده و چشمگیری در ادلب که آخرین پناهگاه تروریست‌های «جبهه النصره» است، دارند و آنکارا به شدت از این مسئله ناراضی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها