تونس: پایان اشغالگری «اسرائیل»، امنیت و ثبات را در منطقه برقرار می‌کند

تونس: پایان اشغالگری «اسرائیل»، امنیت و ثبات را در منطقه برقرار می‌کند
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 11:14

نماینده تونس در سازمان ملل تأکید کرد که امنیت و ثبات مجدد در منطقه، در گرو پایان بخشیدن به اشغال اراضی اشغالی عربی توسط اشغالگر اسرائیلی است.

العالم - تونس

«طارق الادب» نماینده تونس در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) از اشغال اراضی کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

الادب در جریان سخنرانی خود در شورای امنیت گفت که نهادهای بین‌المللی مسئول گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین توسط رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره غزه هستند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از این دیپلمات تونسی گزارش داد که شورای امنیت باید امنیت و صلح بین‌الملل را حفظ کند، به درگیری عربی-اسرائیلی پایان دهد و روند صلح را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی پیش ببرد.

وی بار دیگر تأکید کرد که «امنیت و ثبات مجدد در منطقه، در گرو پایان بخشیدن به اشغال اراضی اشغالی عربی توسط اشغالگر اسرائیلی است».

الادب تصریح کرد، تونس همچنان از مسئله عادلانه فلسطین و حقوق غیر قابل تصرف ملت فلسطین حمایت می‌کند و این حقوق با گذشت زمان، ساقط نمی‌شود.

نماینده تونس در سازمان ملل ادامه داد، جلسه شورای امنیت در مرحله مهمی از تاریخ درگیری عربها با رژیم صهیونیستی برگزار شده است؛ به نحوی که تنش‌ها در منطقه بالا گرفته، فرآیند صلح متوقف شده و تلاش برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی تکرار شده که اساس، تحقق صلح عادلانه، فراگیر و همیشگی است؛ به نحوی که اشغالگری رژیم صهیونیستی پایان یابد، ملت فلسطین به حقوق قانونی خود دست یابد و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد، تونس و اندونزی طی روزهای گذشته، با هماهنگی طرف فلسطینی، اعضای شورای امنیت، کشورهای غیر متعهد و برخی کشورهای عربی اسلامی، بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای رایزنی کردند که بر لزوم دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید داشته باشد و بدین ترتیب به اشغال اراضی 1967 توسط اسرائیل پایان داده شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری، طرح صلح تحمیلی موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد. در این طرح، قدس متعلق به رژیم صهیونیستی است و پایتخت فلسطین نیز باید در شهرک «ابودیس» واقع در شرق قدس احداث شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها