هشدار جدی رئیس جمهور لبنان به مفسدان اقتصادی

هشدار جدی رئیس جمهور لبنان به مفسدان اقتصادی
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 19:07

میشل عون تاکید کرد: دولت توانست درسایه ی مشکلات موجود در لبنان، از مجلس رای اعتماد بگیرید و وارد مرحله جدیدی شود.

العالم _ لبنان

میشل عون، رئیس جمهور لبنان با یادآوری اظهارات سال گذشته اش درباره خطرات گسترش فساد در نظام این کشور افزود: از ملت خواسته بودم که از اندک دارایی خود بگذرند تا مصالح بزرگتر را از دست ندهند و هنگامی که از فساد مالی صحبت کردم همه حاضران مرا تشویق کردند، اما متاسفانه به آنچه امروز دچاریم رسیدیم.

وی که در نشستی با جوزف حبیس مقام ارشد کنسولگری سنگاپور در لبنان و همراهانش سخن می گفت، تصریح کرد تلاش نمی کنم که خود را از بقیه ی مسئولین جدا کنم زیرا هنوز در پست مسئولیت و خدمت گذاری می باشم و وظیفه خود می دانم که اوضاع پیش آمده را بهبود بخشم اما هزینه این اصلاح گران تر از قبل شده است.

رئیس جمهور لبنان گفت: همه ما موظفیم مردم را از این وضع آگاه کنیم مخصوصا که اعتراض کنندگان انگ فساد را به مسئولین می زنند و از نظرشان حتی وزرایی که تا الان در دستگاه حکومتی نبوده اند نیز دزد و فاسد هستند و این جایز نیست.

میشل عون تاکید کرد لبنان با مشکل مالی جدی در زمینه مهاجران سوری مواجه است که بر اساس گزارش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، میزان آن به 25 میلیارد دلار رسیده است که اگر مشکلات مالی کشورمان را نادیده بگیریم هیچ کس این مشکلات را حل نخواهد کرد.

وی هشدار داد هر کس به خزانه ی ملی دست درازی کند در دادگاه ویژه جرائم مالی مربوط به اموال عمومی بطور جدی محاکمه خواهد شد.

عون در مورد مشکلات بانک مرکزی لبنان گفت اقدام مردم به برداشت سپرده هایشان بدلیل ترس، مشکلات را دوچندان کرد.

وی خاطر نشان کرد لبنان پس از حل مشکلات کنونی سلامتی و پیشتازی خود را مجددا بدست خواهد آورد.

پربیننده ترین خبرها