عصبانیت تل آویو از افشاگری دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد

عصبانیت تل آویو از افشاگری دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 20:49

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از انتشار فهرست شرکت‌های دخیل در شهرک‌‌سازی‌‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی کرانه باختری توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال انتشار فهرست شرکت‌های مستقر در شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و ارتباطات تجاری آن‌ها با رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه رژیم اسرائیل به آن واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی غروب چهارشنبه در این زمینه گفت: «انتشار فهرست سیاه شرکت‌های فعال در کرانه باختری از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد تسلیم شدن شرم‌آور مقابل کشورها و سازمان‌هایی است که قصد ضربه زدن به اسرائیل را دارند.»

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۱۲ شرکت تجاری که مراوداتی با شهرک‌های رژیم صهیونیستی دارند را شناسایی کرده و در این فهرست قرار داده است. از میان این ۱۱۲ مورد، ۹۴ شرکت در فلسطین اشغالی و ۱۸ شرکت در ۶ کشور قرار دارند.

دفتر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «در حالی‌که چنین شهرک‌سازی‌هایی طبق حقوق بین‌الملل غیرقانونی قلمداد می‌شوند، این گزارش به معنی ارائه یک رویه قانونی در خصوص فعالیت‌های مورد نظر یا مشارکت شرکت‌های تجاری در آنها نیست.»

فارس

پربیننده ترین خبرها