«جبهه مردمی» فلسطین: آمریکا دشمن است؛ مبارزه مسلحانه باید جایگزین سازش شود

«جبهه مردمی» فلسطین: آمریکا دشمن است؛ مبارزه مسلحانه باید جایگزین سازش شود
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 13:57

«جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو توافق اسلو، قطع هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی، از سرگیری مبارزه مسلحانه و مقابله با هر گونه سازش با اشغالگر قدس شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین) با صدور بیانیه‌ای، بشدت از پروژه اسرائیلی-آمریکایی موسوم به «معامله قرن» انتقاد و بر لزوم مقاومت در برابر چنین طرحی تأکید کرد.

این گروه فلسطینی تأکید کرد که «عقب‌نشینی‌های فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حساب باز کردن بر شیوه سازش و مذاکرات» باعث شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین بخواهند که «آشکارا و به صراحت، تسلیم شوند».

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از جبهه مردمی گزارش داد، مرحله رویارویی فراگیر و جدی با پروژه نابودی آرمان فلسطین مستلزم آن است که مردم فلسطین، روی سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی حساب باز نکنند.

در این بیانیه تأکید شد، مردم فلسطین باید معاهده اسلو با تمامی پیوست‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن را لغو، رابطه با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و روی طرح موسوم به «صلح عربی» هم حساب نکنند.

جبهه مردمی هدف از طرح صلح عربی را قانونی کردن مسیر عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به ویژه در سطح کشورهای عربی دانست و گفت که به جای تکیه بر چنین طرحی، باید به وضعیت داخلی فلسطین رسیدگی کرد.

این نهاد فلسطینی با تأکید بر لزوم اعتباربخشی مجدد به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و «نقش آزادگرایانه آن که بر اساس، اصول ملی و مبارزاتی» است، تصریح کرد، باید راهبردی ملی جامعی تدوین کرد که «نقطه ثقل آن، انواع مقاومت و در صدر آن، مقاومت مسلحانه قرار داشته باشد».

در بیانیه مذکور تصریح شد، در صورت تدوین چنین راهبردی، اهداف ملت فلسطین در زمینه آزادی، بازگشت و استقلال کامل در خاک فلسطین حاصل خواهد شد.

جبهه مردمی فلسطین در این بیانیه، بر شش مورد ذیل تأکید کرد؛

نخست؛ مقابله با معامله قرن و مقاومت در برابر آن، با حرکت در مسیر سیاسی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیش گرفته میسر نیست؛ خاصه اینکه وی، همچنان بر مذاکره و منحصر کردن مبارزه فلسطین در مقاومت مسالمت‌آمیز و رد مقاومت مسلحانه تأکید دارد.

دوم؛ سخنرانی‌ها، اظهارات و بیانیه‌های مسئولان و نهادهای عربی و آمادگی اعراب حاشیه خلیج فارس برای امضای معاهده عدم تعرض با رژیم صهیونیستی، فقط آدرس اشتباه دادن است.

سوم؛ شورای امنیت ثابت کرده است که نمی‌تواند قطعنامه‌ای در محکومیت معامله قرن صادر کند و در این زمینه شکست خورده است. این اقدام شورای امنیت معلول رفتار توأم با مصالحه مسئولان فلسطینی، رفتار سازشکارانه کشورهای عربی و فشارهای آمریکاست.

چهارم؛ باید نشستی برای فعالسازی ساف برگزار گردد تا توافقنامه‌های مربوط به پایانِ شکاف گروههای فلسطینی و تدوین راهبرد ملی مقابله، اجرایی شود.

پنجم؛ معامله قرن شرایط از سرگیری درگیری با رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

ششم؛ فعال‌سازی نقش اقلیت‌ها و گروههای فلسطینی حاضر در خارج از فلسطین و لزوم سازماندهی، بسیج امکانات و استفاده از توانمندی آنان در شکل‌دهی افکار عمومی جهان علیه معامله قرن.

هفتم؛ به شمار آوردن آمریکا به عنوان دشمن ملت و امت ما و تمامی ملل جهان که خواستار آزادی، استقلال، اتحاد و پیشرفت هستند.

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکاست که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، هشتم بهمن ماه، آن را رونمایی کرد. بر اساس این طرح، قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود و آوارگان فلسطینی حق بازگشت به کشورشان را ندارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها