سخنگوی عبدالمهدی: عاملان اعتصاب اجباری در عراق مجرم هستند

سخنگوی عبدالمهدی: عاملان اعتصاب اجباری در عراق مجرم هستند
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 18:37

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تاکید بر حمایت نخست وزیر از ادامه اعتراضات تا زمان تحقق همه مطالبات آن گفت باندهایی که ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها را به زور به تعطیلی می‌کشانند مجرم هستند.

العالم - عراق

«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه تاکید کرد که باندهایی از میان معترضان عراقی که نام خود را «مبارزه با کار» گذاشته‌اند (گروه‌هایی که اداره و مدارس را به تعطیلی و اعتصاب اجباری می‌کشانند) مجرم و جنایتکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، سرلشکر خلف گفت: «گروه‌هایی که نام خود را مخالفان با ساعات کار اداری می‌نامند، این ها جنایتکار هستند زیرا اصطلاح مبارزه برای دستگاه‌های امنیتی در سرکوب تروریسم یا قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم به کار گرفته می‌شود. این گروه‌ها به چهره اعتراضات آسیب میزند.

او افزود: خطبه اخیر مرجعیت موجب شد خیلی از مردم حمایت خود را از اعتراضات کنار گذارند. اعتراضات باید چهره روشن و درخشانی از جوان عراقی را به نمایش گذارد نه اینکه به این شکل رفتار شود.

سرلشکر خلف تاکید کرد: «دولت عراق می‌خواهد اعتراضات در میدان‌های ویژه تحصن و تظاهرات تا زمانی محقق شدن همه خواسته‌های به حق آن ادامه داشته باشد».

اعتراض‌های خیابانی در برخی شهرهای مرکز و جنوب عراق با بستن جاده‌های درون و برون شهری و همچنین ممانعت از دایر بودن ادارات ودانشگاه‌ها و مدارس همراه بوده است که در نهایت حوادث و درگیری‌هایی را نیز در پی داشته ‌است.

شهر الناصریه مرکز استان ذی قار از مناطقی است که در جریان اعتراضات عراق شاهد شدیدترین خشونت و آشوب از سوی معترضان بوده است که موجب ریخته شدن خون ده‌ها نفر دراین شهر شده است.

برخی ناظران و مقامات عراقی نیز معتقدند که با وجود مسالمت آمیز و بر حق بودن اعتراضات بیش‌تر کسانی که در تظاهرات‌های خیابانی حضور دارند، اما باندهایی مسلح یا خرابکار اما سازمان یافته با سوء استفاده از فضای هرج و مرج به دنبال تسویه حساب با گروه‌هایی یا براندازی در داخل عراق هستند و ارتباط عمده این گروه‌ها با سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان در بغداد نیز ثابت شده است.

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ (10 مهر ۹۸) در اعتراض به فقر، بیکاری و فساد حکومتی آغاز شده و با وجود اینکه با استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و انتصاب مامور تشکیل کابینه جدید همراه شد، اما هنوز کم و بیش ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها