مخالفت شدید صدر با تظاهرات ضد دینی به اسم آزادی

مخالفت شدید صدر با تظاهرات ضد دینی به اسم آزادی
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 15:07

رهبر جریان صدر ضمن انتقاد شدید از تظاهرات ضد دینی به نام آزادی، اعلام کرد، اجازه نمی‌دهد عراق به کشوری برای افراط یا تفریط تبدیل شود.

العالم - عراق

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات ضد دینی در این کشور به اسم آزادی بشدت انتقاد کرد.

وی اعلام کرد، تا دیروز افراط‌گرایی، کشتار و بمب‌گذاری به اسم دین انجام می‌شد و امروز به نام دین، صداهای آزادی خواهی، برهنگی، اختلاط، مستی و فسق و فجور به راه افتاده است.

وی ادامه داد: اینها مرا به یاد شعار قدیم آنها انداخت که معنایش این است " آنها قندهار نمی‌خواهند بلکه دنبال شیکاگو هستند" (کنایه از افراط و تفریط). ما امروز ملزم هستیم که جلوی تبدیل عراق به قندهار از حیث افراط‌ گرایی دینی و تبدیل آن به شیکاگو از حیث رهایی، بی بند و باری اخلاقی و همجنسگرایی را بگیریم.

صدر ادامه داد: هر دو طرف بیمار هستند و عقل و قلب آنها از امراض در امان نیست همانگونه که خداوند فرمود "فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانو یکذبون". بنابرایم ما باید با تمام ایمان، علم، اخلاق از دین، عقیده، اصول و روش تربیتی خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد، امروز بسیاری از طرفدارای بی قانونی و آزادی به بهانه‌های واهی ادعا می‌کنند قصد ساقط کردن تمام قواعد آسمانی و تمرد علیه آن را دارند برای این منظور تلاش می‌کنند تا جوانان را اغوا کنند.

صدر ادامه داد: اما آنها فراموش کرده‌اند که از آغوش آسمان خارج شده‌اند تا در آغوش نفس اماره قرار گیرند نفسی که به فحشا و منکر فرا می‌خواند.

وی تأکید کرد، آزادی و روشنفکری نباید به حد انتشار فحشا و منکر در جامعه برسد آنهم در میان جامعه عراقی که کشوری مقدس است.

صدر گفت: باید خود را به علم، تقوا و اخلاق واکسینه کنیم تا بتوانیم به اعتدال فرا بخوانیم و سرباز خدا و معصومین باشیم.

وی در پایان ه همجنس‌گرایانی که آنها را «داعشی‌های تمدن و آزادی» خواند، توصیه کرد دنبال غرائز حیوانی و شهوانی خود نروند و افزود: ما در برابر توهین به دین، عقیده و وطن ساکت نخواهیم نشست و اجازه نخواهیم داد آثار آن را از بین ببرند همانگونه که به اشغالگر اجازه نابودی عراق را ندادیم. ما سرباز خدا و معصومین هستیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها