تظاهرات گسترده مردم بحرین در سالگرد «انقلاب 14 فوریه» و زیرسایه رژیم آل خلیفه

پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 23:21

خیابانهای بحرین امشب همزمان با نهمین سالگرد آغاز انقلاب ۱۴ فوریه شاهد تظاهرات گسترده مردم و درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی است.

العالم - بحرین

بحرینی ها امشب در نهمین سالگرد آغاز انقلاب 14 فوریه در خیابان های منامه پایتخت،و مناطق دیگری از جمله: بلاد القدیم، السنابس، المصلی، کرانة در تظاهرات مشارکت کردند.

این تظاهرات ها همچنان ادامه دارد و اهالی مناطق دیگر نیز -با توجه به جو امنیتی حاکم- به ترتیب و مستقلا به خیابانها خواهند آمد.

تا کنون تظاهرات در دو منطقه السنابس و بلاد القدیم توسط نیروهای امنیتی بشدت سرکوب شده و نیروهای امنیتی با شلیک مستقیم اشک آور بسوی مردم آنها را برای بازداشت مورد تعقیب قرار می دهند.

گزارش های میدانی از بازداشت ۵ جوان در منطقه المرخ در شمال غرب منامه پایتخت خبر می دهند.

مغازه داران نیز از شب گذشته در مناطق متعددی دست به اعتصاب زده و مغازه های خود را بسته اند.

جوانان اقدام به آتش زدن خیابانها و بستن برخی خیابانهای فرعی و ورودی مناطق کرده اند تا علاوه بر نشان دادن خشم خود از رژیم آل خلیفه از ورود نیروهای امنیتی به مناطق برای سرکوب تظاهرات ها و بازداشت جوانان جلوگیری نمایند.

گفتنی ست طی ۲ روز گذشته حداقل چهار تن از پدران شهدا، یک فعال میدانی و دو تن از روحانیون بحرین نیز به مراکز پلیس احضار شده اند.

گفتنی است؛ بحرین در حالی وارد سالروز انقلاب می شود که مطالبات مردم در انقلاب 14 فوریه 2011 هنوز محقق نشده است و رژیم آل خلیفه با سرکوب اعتراضات مدنی فعالان سیاسی این کشور را به بهانه های واهی اعدم می کند.

پربیننده ترین خبرها