جمعیت الوفاق: انقلاب بحرین "مروارید انقلاب‌ها" است

جمعیت الوفاق: انقلاب بحرین
شنبه 26 بهمن 1398 - 11:02

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در سخنانی انقلاب 14 فوریه را "کم نظیر" خواند.

العالم - بحرین

به گزارش پایگاه خبری منامه پست، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه در بیروت تحت عنوان "در مسیر پیروزی" با اشاره به طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن"، اظهار کرد: محاصره شبانه روزی ملت پایدار و مقاوم بحرین مانع از حمایت آن‌ها از فلسطین و مقابله با معامله "ننگ" و همچنین یاری رساندن به ملت مظلوم یمن نشده است.

وی افزود: علی‌رغم فاجعه‌ای که ملت بحرین با آن روبه‌رو است اما ملت ما بیشترین نقش را در زمینه مسأله فلسطین و قدس و یاری رساندن به ملت فلسطین داشته‌اند.

الدیهی در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی که در کنار ملت بحرین ایستاده و آنها را کمک کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره انقلاب کشورش گفت: در بحرین انقلابی وجود دارد که کم‌نظیر است؛ این انقلاب انقلابی ناب و مسالمت‌آمیز است و می‌توانیم آن را "مروارید انقلاب‌ها" بنامیم.

این مقام بحرینی خطاب به ملت این کشور تأکید کرد: شما از تمامی سیاست‌های استکباری نظام و نقض‌های آن از قتل و شکنجه گرفته تا بازداشت، قوی‌تر هستید، ای ملت بحرین شما در نهایت این رژیم را عاجز خواهید کرد و خودتان عاجز نمی‌شوید و پیروزی برای شماست، چراکه ما به وعده الهی درباره یاری رساندن به مستضعفان ایمان داریم.

الدیهی در ادامه عنوان کرد: مردم ما امروز بینش قوی دارند و اراده نظام و حامیان آن نمی‌تواند آنها را فریب دهد. از آن روزی که قدرت از منشور کشور روی برگرداند، بحرین به یک زندان بزرگ تبدیل شد و این قدرت هزاران بحرینی از جمله فعالان، روحانیون، شخصیت‌های آکادمیک، زنان و کودکان را بازداشت کرده است و طبق بررسی‌های مراکز مربوطه به اولین کشور از نظر میزان بازداشتی‌های سیاسی نسبت به جمعیتش تبدیل شده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت همبستگی در مقابل نقض‌های نظام بحرین و اقدام در تمامی زمینه‌ها، از ملت بحرین خواست که قوی و مقاوم باشند.

جمعیت الوفاق بحرین جمعه مراسمی را به مناسبت سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه این کشور تحت عنوان "در مسیر پیروزی" در بیروت برگزار کرد که شخصیت‌های سیاسی، دینی و اجتماعی به همراه تعدادی از فعالان در آن حضور داشتند.

در همین راستا، یوسف ربیع، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در ابتدای این مراسم اظهار کرد: بحرینی‌ها در نهمین سالروز انتفاضه کشورشان همچنان در مسیر پیروزی گام برمی‌دارند.

وی افزود: جمعیت وفاق ملی نسبت به برگزاری این مراسم خرسند است که بر ثبات و پافشاری ارزش‌های ملت بحرین تأکید دارد.

قاسم صالح، دبیرکل کنفرانس احزاب عربی بحرین نیز در این مراسم با انتقاد از رژیم کشورش، تأکید کرد: طبقه حاکم در بحرین نه تنها پاسخگوی خواسته‌های ملت نبوده، بلکه برای سرکوب ملتش دست به دامان کمک از نیروهای موسوم به "سپر جزیره" وابسته به عربستان و امارات شده است.

وی گفت: مقامات بحرین از سال ۱۹۹۴ تلاش کرده‌اند کشور را گریبانگیر طرح‌های خصمانه بکنند و وارد طرح‌های عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی شوند که آخرین مورد آن معامله قرن بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حضور سفیر بحرین و شمار دیگری از سفرای پست و ذلیل حوزه خلیج (فارس) از آن رونمایی کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها