دیدار اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با ظریف در مونیخ

دیدار اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با ظریف در مونیخ
شنبه 26 بهمن 1398 - 11:32

اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.

العالم - ایران / سیاسی

در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مونیخ به سر می‌برد، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

«خاویر سولانا» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «کارل بیلدت» وزیر خارجه پیشین سوئد نیز در این دیدار حضور داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب 25 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد. پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به مونیخ خبر داده بود و ظریف هم درباره سفرش به خبرنگاران گفته بود که در این اجلاس شرکت می کند و افزود: بسته به اینکه در کدام جلسات آن حضور یابم، درباره مسائل امنیت منطقه، خطرات اقدامات آمریکا، ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان و سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های آمریکا در این زمینه در جنبه سلبی سخن خواهم گفت. در بخش ایجابی نیز از طرح صلح هرمز صحبت خواهیم کرد و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند.

وی دیروز (جمعه) 26 بهمن ماه نیز در حاشیه این نشست با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا و همچنین وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، جمهوری چک، عمان، کرواسی و گروه الدرز دیدار و گفتگو کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها