پاکستان، هند را به تلاش برای افزایش تنش مرزی متهم کرد

پاکستان، هند را به تلاش برای افزایش تنش مرزی متهم کرد
شنبه 26 بهمن 1398 - 11:22

به دنبال تداوم درگیری های مرزی میان پاکستان و هند در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر، کاردار سفارت هند در اسلام آباد برای سومین بار طی هشت روز اخیر به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد.

العالم ـ آسیا

وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه ای، ضمن اشاره به آتشباری نیروهای هندی به خاک پاکستان که طی روزهای اخیر منجر به زخمی شدن چند غیرنظامی این کشور شد اعلام کرد: دیپلمات ارشد سفارت هند احضار و اعتراض شدید پاکستان نسبت به تنش های مرزی اخیر به وی ابلاغ شد.

در این بیانیه نیروهای هندی به هدف آتشباری به محل سکونت غیرنظامیان در داخل پاکستان متهم شده و از این کشور خواسته شد تا به مفاد پیمان آتش بس مرزی میان دهلی نو و اسلام آباد پایبند باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان آنچه را که نقض آتش بس مرزی توسط هند خواند، برای صلح و امنیت منطقه خطرناک توصیف کرد و افزود: اقدامات هند ممکن است به یک محاسبه اشتباه راهبردی منجر شود.

پاکستان که از سوی هند نیز به نقض پیمان آتش بس و حملات خمپاره ای به خاک این کشور متهم است، اعلام کرد: نیروهای هندی در سال جاری میلادی تاکنون ۲۸۷ بار قرارداد آتش بس مرزی را نقض کرده اند.

دولت و ارتش پاکستان مدعی هستند که هند برای انحراف افکار عمومی از وضعیت حاکم در منطقه کشمیر، به درگیری‌های مرزی دامن می‌زند.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در ماه های اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

به گزارش ایرنا، به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی پیش از نبرد هوایی دو کشور در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها