سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی متهم شد

سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی متهم شد
شنبه 26 بهمن 1398 - 15:59

دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا سفیر این کشور در آفریقای جنوبی را که دوست خانوادگی دونالد ترامپ محسوب می شود و طراح کیف و کفش است به سوء مدیریت و تضعیف مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور متهم کردند.

العالم ـ آمریکا

روزنامه "میل اند گاردین" افریقای جنوبی روز شنبه گزارش داد که خانم "لارنا مارکس" سفیر آمریکا در پرتوریا و دوست خانوادگی دونالد ترامپ، متهم شد که با سوء مدیریت و فامیل بازی روابط دیپلماتیک دو کشور را تضعیف کرده است.

براساس این گزارش، "الیوت انگل" و مایکل مک گل" دو تن از اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز خواستار تحقیق در باره فامیل بازی و سوء مدیریت خانم مارکس سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی شدند.

آنها ضمن هشدار به سیاستمداران آمریکا، از عدم همکاری "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گلایه کرده و گفته اند که لانا مارکس ضمن سوء مدیریت ، وضعیت سفارت آمریکا در پرتوریا را که پیش از او هم مناسب نبود، وخیم تر کرده است.

آنها با نسبت دادن اتهام فامیل بازی به او گفته اند که این سفیر بی تجربه، بعد از برکناری معاون با تجربه سفارت، "مارتن مارکس" فرزند خود را که تجریه سیاسی ندارد به عنوان معاون سفیر تعیین کرده است.

خانم مارکس متولد آفریقای جنوبی است و سالها پیش به آمریکا مهاجرت کرده و یک شرکت طراحی کیف و کفش تاسیس کرده است.

وی هیچ سابقه دیپلماتیک یا کار دولتی ندارد و صرفا تاجر و کارپرداز است، همواره خود را دوست خانوادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معرفی می کند.

خانم مارکس که در سال 2018 توسط ترامپ به این پست منصوب شد سال گذشته در مصاحبه با روزنامه "ماوریک" آفریقای جنوبی از اتباط بسیار نزدیکش با رئیس جمهوری آمریکا خبر داده بود و گفت که بیش از 23 سال با او دوست صمیمی است.

به گزارش ایرنا، اندیشکده "فارین پلیسی" آمریکا این سابقه دوستی را به عضویت مشترک ترامپ و خانم مارکس در باشگاه خصوصی "مارالاگو" عنوان کرد و همچنین نوشت که او ضمن برکناری "دیوید یانگ" معاون با تجربه خود در بزرگترین سفارت آمریکا در قاره آفریقا به بهانه سبک مدیریتی متفاوت با خودش و نیز برکناری بسیاری از دیپلمات های با تجربه دیگر، پسر خودش و افرادی دیگری را سرکار آورده است که نه تنها آشنایی چندانی با ادبیات سیاسی و دیپلماتیک ندارند،بلکه بعضا در استخدام وزارت خارجه آمریکا هم نیستند.

این در حالی است که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی با متهم کردن سفیر به روحیه بسیار ضعیف، فامیل بازی و سوء مدیریت، بارها در رسانه های مختلف اعلام کردند که این گونه حوادث سیاسی و دیپلماتیک بطور مکرر در دولت ترامپ اتفاق می افتد.

پربیننده ترین خبرها